Instrukce pro studenty vyjíždějící na studijní pobyt v rámci programu Erasmus+ KA131
Obecné informace
Oddělení pro zahraniční vztahy PdF UP
Informace na této stránce se týkají s Vaší mobilitou spojených povinností vůči Oddělení pro zahraniční vztahy PdF UP a fakultě.
Oddělení pro mobility RUP
Další povinnosti máte vůči Oddělení pro mobility RUP. Tyto povinnosti jsou spolu s užitečnými informacemi popsány na webu Mezinárodní spolupráce. Najdete na nich mimo jiné i to, jakou získáte finanční podporu nebo jak postupovat v případě odstoupení od programu.
Výběrové řízení
Vyhlášení výběrového řízení
Výběrová řízení na semestrální studijní pobyty v programu Erasmus+ KA131 jsou pravidelně vyhlašována v lednu, a to vždy na mobility realizované v následujícím akademickém roce. O vyhlášení výběrového řízení jsou studenti informování prostřednictvím univerzitního emailu, stránky Aktuality a Facebooku International Office PdF UP.
Není-li řečeno jinak, jsou výběrová řízení administrována v aplikaci Mobility, kam se dostanete po přihlášení do Portálu. V horním panelu vyberte Vypsaná výběrová řízení.
Průběh výběrového řízení
V aplikaci Mobility vidíte po přihlášení pouze ta výběrová řízení, která jsou otevřena Vašemu studijnímu oboru.
Výběrová řízení jsou realizována na jednotlivých pracovištích Pedagogické fakulty. Z tohoto důvodu si každé pracoviště nastavuje své instrukce, požadavky a mezní termíny. Věnujte zvláštní pozornost všem informacím, včetně harmonogramu, požadavků a pokynů, protože u každého výběrového řízení se mohou lišit.
V případě jakýchkoli dotazů ke konkrténím výběrovým řízením se obracejte na koordinátory příslušných pracovišť.
Po vyhodnocení výběrového řízení musí student výsledek ještě potvrdit. Pokud výsledek nepotvrdíte v termínu, možnost výjezdu Vám propadne. Po uzavření výběrového řízení již není možné v něm dělat změny, tedy je opravdu důležité, abyste výsledek potvrdili včas.
Po vyhlášení výsledků výběrového řízení
Dokončení přijímacího řízení
Jako první krok po zjištění, že jste ve výběrovém řízení uspěli, je zadání dat zahájení a ukončení mobility. Tato data zadáváte v aplikaci Mobility přímo ke konkrétní mobilitě, a to co nejdříve po vyhlášení výsledků výběrového řízení.
Data zahájení a ukončení mobility zjišťujete v akademickém kalendáři instituce, kde budete mobilitu realizovat. Zajímá Vás zejména zahájení výuky a zkouškové období v daném semestru daného akademického roku. Data nemusí být přesná, stačí orientační. Přesná data zahájení a ukončení budou třeba až při podpisu účastnické smlouvy (viz níže).
Pokud jste byli vybráni na dva různé výjezdy (jeden v zimním semestru, jeden v letním semestru), nemohou se jejich data překrývat.
Kontrola modulu ECTS výjezdy
Po zadání dat (viz výše) převede Fakultní koordinátor Vaši mobilitu do STAGu. Najdete ji po přihlášení do STAGu v sekci Moje studium, modulu ECTS výjezdy. Pokud jste již nějakou mobilitu absolvovali, uvidíte ji zde také, tedy si dejte pozor, zda máte zvolenou správnou mobilitu. Pokud mobilitu v modulu ECTS výjezdy nevidíte, zkontrolujte, že jste skutečně zadali data zahájení a ukončení mobility v aplikaci Mobility a kontaktujte Fakultního koordinátora.
V záložce Základní údaje kontrolujete, že je v části Domácí koordinátoři mobilit vpravo uveden správný fakultní koordinátor (Fakultní koordinátor - administruje), správný katederní koordinátor (Fakultní koordinátor - podepisuje) a emailová adresa fakultního koordinátora u položky Oficiální e-mail.
Dále je třeba doplnit údaje o jazyce mobility v části Základní informace o výjezdu vpravo. Jedná se o položky Hlavní vyučovací jazyk a Úroveň jazykových znalostí. Tyto položky vyplňujete sami.
Nakonec věnujte pozornost části Cizí koordinátoři mobilit vlevo dole. Zde je potřeba vyplnit jméno zahraničního koordinátora podepisujícího Learning Agreement (Fakultní koordinátor přijímací školy) a jeho emailovou adresu (Cizí oficiální email). Tyto položky Vy sami vyplnit nemůžete. Posíláte je tedy emailem Vašemu fakultnímu koordinátorovi a poté kontrolujete, že jsou správně zadány.
Nominace
Referent/ka Oddělení pro mobility RUP Vás na nominuje na danou instituci. Tento krok Vy sami udělat nemůžete, nominovat Vás musí univerzita.
Každá instituce si stanovuje svoje termíny pro provedení nominací (většinou tři až pět měsíců před začátkem semestru), a to zvlášť na zimní a zvlášť na letní semestr. Pokud vyjíždíte v letním semestru, proběhne nominace až v nominačním období pro letní semestr.
Dokud nejste nominováni, nekontaktujte instituci sami. O provedené nominaci budete informováni emailem z adresy nominations@upol.cz, následně také obdržíte email z přijímací instituce (s informací o tom, že jste byli nominováni, a instrukcemi k podání přihlášky). Pozor, email z přijímací instituce Vám může dorazit okamžitě, ale také to může trvat, někdy i několik týdnů.
V případě dotazů ohledně nominací kontaktujte pracovníky Oddělení pro mobility RUP na emailu nominations@upol.cz.
Přihláška
Přihlášku na danou instituci zasíláte sami. Z informačního emailu o provedené nominaci a na webových stránkách instituce si zjistěte, jakým způsobem máte přihlášku podat. Může se jednat o přihlášku online na webu dané instituce, ale může se jednat i o přihlášku papírovou, kterou poté do systému přijímací instituce nahráváte ve formátu .pdf, nebo posíláte emailem.
Vždy dodržujte pokyny přijímací instituce, zejména termíny na odeslání a požadavky.
Součástí přihlášky mohou být také některé přílohy, například životopis, motivační dopis, přehled dosavadních výsledků, jazykový certifikát, Learning Agreement (viz níže), sken občanského průkazu nebo cestovního pasu, aj.
Learning Agreement
Co je Learning Agreement?
Learning Agreement, neboli studijní smlouva, je základ Vaší mobility, od kterého se vše bude dále odvíjet. Obsahuje údaje o Vás jako studentovi, o vysílající i přijímací instituci a o náplni Vaší mobility.
Learning Agreement může mít dvě podoby a to v závislosti na tom, zda je Vaše mobilita řešena skrze platformu Erasmus Without Paper (dále "EWP"), či nikoli. Tento údaj se dozvíte ze STAGu. V modulu ECTS výjezdy se zaměřte na řádek dané mobility. Vlevo jsou uvedena data zahájení a ukončení mobility a pod nimi akademický rok a jeden či více barevných příznaků. Je-li prvním z nich (úplně vlevo) EWP, pak je Vaše mobilita řešena přes EWP vše řešíte pouze digitálně. Pokud příznak EWP chybí, pak Vaše mobilita skrze EWP řešena není a Learning Agreement budete řešit papírově.
Learning Agreement vytvářejte vždy POUZE ve STAGu a nikde jinde. Pokyn přijímací instituce, který Vás odkazuje na vytváření Learning Agreementu na jejich vlastní webové stránce, v jejich formuláře aj., nebo na stránce learning-agreement.eu, ignorujte. Learning Agreement vytvářejte pouze ve STAGu.
Vytvoření Learning Agreementu
Learning Agreement vytvářejte vždy POUZE ve STAGu a nikde jinde. Pokyn přijímací instituce, který Vás odkazuje na vytváření Learning Agreementu na jejich vlastní webové stránce, v jejich formuláře aj., nebo na stránce learning-agreement.eu, ignorujte. Learning Agreement vytvářejte pouze ve STAGu.
V modulu ECTS výjezdy přejděte na záložku Předměty. Obrazovka by měla vypadat takto:
Sem zadáváte všechny předměty, které budete na přijímací instituci během mobility plnit.
Pro přidání předmětu klikněte na +Přidat další předmět a vyplňte údaje v části Základní informace o předmětu.
- Zkratka předmětu: Zkratka předmětu tak, jak ji uvádí přijímací instituce.
- Název předmětu v jazyce, ve kterém bude studován: Název předmětu tak, jak jej uvádí přijímací instituce.
- Název v angličtině: Pokud přijímací instituce uvádí anglický název předmětu, vepište ten. Pokud ne, tak název přeložte sami. Pokud je název uváděn pouze v angličtině, bude v tomto poli totéž co v poli předchozím.
- Semestr: Pokud je Vaše mobilita jednosemestrální, je toto pole vyplněno automaticky a Vy je nemůžete měnit. Pokud vyjíždíte v rámci obou semestrů, zvolte ten, ve kterém budete předmět plnit.
- Jazyk, ve kterém byl předmět studován: Jazyk výuky předmětu.
- Typ studia: Cyklus studia, pro který je předmět nabízen (tj. pokud studujete Bc., ale předmět je primárně určen studentům NMgr., uvádíte "navazující studium").
- Počet ECTS kreditů: Počet kreditů, které za splnění předmětu získáte.
- Vysvětlení, proč nebyl předmět uznán plnými kredity: Toto pole necháváte prázdné.
- Předmět studován virtuálně/kombinovaně: Toto pole měníte na hodnotu Ano pouze v případě, že absolvujete virtuální mobilitu nebo BIP. V případě semestrálních studijních pobytů v zahraničí toto pole neměňte.
Část Informace o složené zkoušce z tohoto předmětu a Další informace ignorujete a ukládáte tlačítkem Uložit v dolní části obrazovky.
Jestliže je vaše mobilita virtuální nebo BIP, ukáže se Vám po uložení ještě pole Popis studia předmětu formou virtuální mobility. Toto pole je povinné – v několika větách popište předmět, jeho obsah a způsob plnění.
Tímto způsobem zadáváte jednotlivě všechny předměty.
Předměty zahraniční
V rámci semestrální mobility Erasmus+ máte povinnost získat minimálně 20 kreditů (pro mobility BIP je povinnost získat minimálně 3 kredity).
Celkový počet kreditů za všechny zahraniční předměty vidíte v záložce Předměty úplně dole v řádku Kreditů celkem ve sloupci Počet ECTS kreditů. Ve stejném řádku ve sloupci Námi uznané předm. a poč. kreditů vidíte počet kreditů, které Vám budou uznány v rámci navázaných předmětů.
Hodnota ve sloupci Námi uznané předm. a poč. kreditů vyjadřuje, kolik kreditů bude uznáno v rámci UP předmětů, ale uznány Vám budou veškeré kredity, které si ze zahraničí přivezete. Kredity, které nebudou uznány v rámci UP předmětů, budou uznány jako předměty se statusem C (volitelné), tedy "navíc". Tyto kredity se budou počítat do celkového počtu kreditů, které jste povinni v rámci studia získat (např. 180 kreditů pro bakalářské studijní programy), ale nebudou počítány ve prospěch konkrétního modulu předmětů.
Pro hranici minimálního počtu kreditů za mobilitu je rozhodný počet celkový (tj. vlevo).
Navázání UP předmětů
K již zadaným zahraničním předmětům můžete navázat předměty Univerzity Palackého. Tyto UP předměty Vám po návratu z mobility a doložení, že jste zahraniční předměty splnili, budou uznány. Jinými slovy si předměty ze svého studijního plánu splníte v zahraničí a už je nebudete muset plnit na UP. Tomuto se říká uznání předmětu na základě splnění předmětu v zahraničí.
Na mobilitu jedete primárně z toho důvodu, abyste si v zahraničí splnili část svého studia, tedy byste zahraniční předměty měli volit dle svého studijního oboru a tak, aby Vám za ně mohly být uznány předměty UP.
Postup pro navázání UP předmětů k zahraničním:
- Kliknutím na zkratku zahraničního předmětu otevřete okno pro editaci a věnujte pozornost části Domácí předměty, jimž je dovezeným předmětem přiznáno jejich absolvování vpravo.
- Pomocí okének Pracoviště a Zkratka předmětu a tlačítka Vyhledat najděte UP předmět, který chcete k editovanému zahraničnímu předmětu navázat.
- Tlačítkem Přidat předmět navažte k předmětu zahraničnímu.
K jednomu zahraničnímu předmětu lze současně navázat více UP předmětů, ale součet kreditů za české předměty nesmí překročit počet kreditů předmětu zahraničního. Tj. pokud je zahraniční předmět ohodnocen 5 kredity, můžete k němu navázat například tři české předměty (každý za jeden kredit), ale nemůžete k němu navázat dva předměty, jež jsou oba za tři kredity (musíte si nich vybrat jeden).
Aby Vám UP předměty byly skutečně uznány, musíte doložit ještě souhlas vyučujícího nebo garanta každého předmětu (případně koordinátora pracoviště), viz níže. Tyto souhlasy musí být doloženy ještě PŘED podpisem Learning Agreementu.
Předměty UP
UP předměty, které máte navázané k předmětů zahraničním a budou Vám uznány po návratu z mobility, musí schválit vyučující nebo garant daného předmětu. Vyučující ani garant předmět však neuznává, ani Vám nezapisuje známku. Pouze potvrzuje, že předmět může být uznán.
To probíhá následujícím způsobem:
- Na webu nebo od koordinátora přijímací instituce si zajistěte sylabus zahraničního předmětu.
- Vyučujícímu/garantovi UP předmětu, který jste si navázali k zahraničnímu, napište email a přiložte sylabus zahraničního předmětu.
- V emailu požádejte, zda Vám může být UP předmět na základě splnění zahraničního předmětu uznán.
- Pokud vyučující/garant nesouhlasí, není možné Vám UP předmět uznat a musíte si jej ze záložky Předměty u svého výjezdu odstranit.
- Pokud vyučující/garant souhlasí, stáhněte email ve formátu .eml a vložte jej jako přílohu k mobilitě (viz níže). Alternativně je možné místo souboru .eml vytvořit screenshot obrazovky, v tom případě je však nutné, aby byla vidět odpověď vyučujícího/garanta i Váš původní email (v jednom obrázku).
- Tyto kroky je třeba podstoupit ještě PŘED podpisem Learning Agreementu. Learning Agreement nemůže být podepsán, pokud jsou v něm navázány UP předměty, které nejsou schválené.
Na některých pracovištích je ke schválení oprávněn i katederní koordinátor. O tom, s kým máte schvalování řešit, se poraďte s koordinátorem příslušného pracoviště (toho, kterému předmět patří). Seznam katederních koordinátorů najdete níže.
Předzápis
Budete-li některé UP předměty plnit "na dálku", tj. že se s vyučujícím dohodnete na individuálním plnění předmětu (a místo přítomnosti ve výuce například odevzdáte úkoly navíc), tak si tyto předměty klasicky zapíšete v rámci Předzápisu, jako byste nikam nejeli.
Předměty, které si ale budete nechávat uznat na základě splnění předmětů zahraničních (tj. předměty navázané v záložce Předměty u Vaší mobility), si v rámci Předzápisu NEZAPISUJETE. Jejich uznání provádí fakultní koordinátor po Vašem návratu z mobility a uznání probíhá zcela odlišným způsobem.
V rámci Předzápisu si tedy zapisujete pouze ty předměty, které budete skutečně plnit na UP. Předměty navázané u mobility v modulu ECTS výjezdy si v Předzápisu nezapisujete.
Podpis Learning Agreementu
Jakmile máte všechny předměty správně zadané, vyplnili jste položky Hlavní vyučovací jazyk a Úroveň jazykových znalostí v záložce Základní údaje, a zaslali jste fakultnímu koordinátorovi jméno a emailovou adresu koordinátora přijímací instituce (a on tyto údaje doplnil do záložky Základní údaje, části Cizí koordinátoři mobility), můžete Learning Agreement podepsat.
Je-li Vaše mobilita řešena skrze EWP (viz výše), podepisujete pomocí tlačítka Podepsat LA v záložce Základní údaje, zhruba uprostřed obrazovky. Příznak LA v řádku mobility se tím změní z oranžového na červený. Ten značí, že Learning Agreement nyní musí podepsat Váš katederní koordinátor (Fakultní koordinátor - podepisuje). Jakmile tak udělá, změní se příznak na modrý a podepsat nyní musí koordinátor přijímací instituce. Po podpisu i jím příznak LA zezelená a Learning Agreement je nyní všemi podepsaný. Všemi podepsaný Learning Agreement vygenerujte jako .pdf (způsobem popsaným v následujícím odstavci) a zkontrolujte, že na poslední stránce jsou data podpisu a "Signed electronically in IS/STAG" u Vás a Vašeho katederního koordinátora a "Signed electronically over the EWP network" u koordinátora přijímací instituce.
V případě, že Vaše mobilita skrze EWP spravována není (viz výše), bude podepisování složitější. V řádku Vaší mobility klikněte na modré LA. Tím se Vám vygeneruje a stáhne soubor s názvem mobility_-_vyjezdy_-_la.pdf. Tento soubor vytiskněte a zkontrolujte správnost a úplnost údajů. Pokud jsou údaje správné a žádný nechybí, tak na poslední stránce datujte a podepište. Podepsaný dokument naskenujte a pošlete svému katedernímu koordinátorovi (Fakultní koordinátor - podepisuje). Ten dokument vytiskne, datuje, podepíše, naskenuje, a pošle Vám zpět. Vámi i katederním koordinátorem podepsaný Learning Agreement posíláte k podpisu koordinátorovi přijímací instituce. Ten rovněž tiskne, datuje, podepisuje, skenuje a posílá Vám.
Pořadí podepisování je vždy student -> katederní koordinátor -> koordinátor přijímací instituce.
Všemi podepsaný Learning Agreement vložte do příloh k výjezdu (viz níže). Pokud Vaše mobilita není řešena skrze EWP, ták následně ještě emailem informujte fakultního koordinátora, že jste LA nahráli. Fakultní koordinátor Learning Agreement zkontroluje a zadá data podpisů do STAGu. Tím se Vám příznak LA změní z oranžového na zelený.
Changes to the Learning Agreement
Po zahájení mobility se může stát, že Vám nebude umožněno plnit některé předměty uvedené v Learning Agreementu (například z kapacitních důvodů, dlouhodobé nemoci vyučujícího aj.). Z tohoto důvodu máte jedenkrát za semestr (u dvousemestrálních mobilit tedy dvakrát) možnost upravit předměty uvedené v Learning Agreementu. Této možnosti využijte i pro situace, kdy Vám vyučující/garant před podpisem Learning Agreementu na email s žádostí o schválení UP předmětu neodpověděl, Vy jste jej tedy smazali, a vyučující/garant se Vám po podpisu Learning Agreementu ozval, že předmět uznat lze. V takovém případě můžete předmět opět navázat (opět je však třeba schválení doložit potvrzujícím emailem vyučujícího/garanta v přílohách).
Changes to the Learning Agreement vytváříte opět v záložce Předměty u své mobility v modulu ECTS výjezdy. Věnujte pozornost sloupci Status zadání. Všechny předměty, které jste zadávali při vytváření Learning Agreementu, mají status Normální. V případě, že potřebujete některý ze stávajících předmětů z Learning Agreementu smazat, klikněte na šipku u aktuálního statusu a z rozevíracího seznamu vyberte Smazaný. Změnu odůvodněte kliknutím na odpovídající možnost v rozevíracím seznamu ve vedlejším poli. Každou změnu statusu je třeba potvrdit tlačítkem Uložit.
Pozor, pokud chcete smazat zahraniční předmět, ke kterému je navázaný UP předmět, je nejprve třeba obdobným způsobem smazat tento UP předmět (modrou zkratkou předmětu vlevo otevřete editační okno a v části Domácí předměty, jimž je dovezeným předmětem přiznáno jejich absolvování smažte, odůvodněte a uložte navázané UP předměty).
Přidání nových předmětů probíhá zcela stejným způsobem, jakým jste přidávali předměty při vytváření Learning Agreementu (tyto budou mít status Přidaný). Přidání nových předmětů je opět třeba odůvodnit.
- Zkratka předmětu: Zkratka předmětu tak, jak ji uvádí přijímací instituce.
- Název předmětu v jazyce, ve kterém bude studován: Název předmětu tak, jak jej uvádí přijímací instituce.
- Název v angličtině: Pokud přijímací instituce uvádí anglický název předmětu, vepište ten. Pokud ne, tak název přeložte sami. Pokud je název uváděn pouze v angličtině, bude v tomto poli totéž co v poli předchozím.
- Semestr: Pokud je Vaše mobilita jednosemestrální, je toto pole vyplněno automaticky a Vy je nemůžete měnit. Pokud vyjíždíte v rámci obou semestrů, zvolte ten, ve kterém budete předmět plnit.
- Jazyk, ve kterém byl předmět studován: Jazyk výuky předmětu.
- Typ studia: Cyklus studia, pro který je předmět nabízen (tj. pokud studujete Bc., ale předmět je primárně určen studentům NMgr., uvádíte "navazující studium").
- Důvod dodatečného přidání předmětu: Důvod, proč předmět přidáváte.
- Počet ECTS kreditů: Počet kreditů, které za splnění předmětu získáte.
- Vysvětlení, proč nebyl předmět uznán plnými kredity: Toto pole necháváte prázdné.
- Předmět studován virtuálně/kombinovaně: Toto pole měníte na hodnotu Ano pouze v případě, že absolvujete virtuální mobilitu nebo BIP. V případě semestrálních studijních pobytů v zahraničí toto pole neměňte.
K předmětům se statusem Přidaný je rovněž možné navazovat UP předměty (opět je potřeba přidání odůvodnit):
- Kliknutím na zkratku zahraničního předmětu otevřete okno pro editaci a věnujte pozornost části Domácí předměty, jimž je dovezeným předmětem přiznáno jejich absolvování vpravo.
- Pomocí okének Pracoviště a Zkratka předmětu a tlačítka Vyhledat najděte UP předmět, který chcete k editovanému zahraničnímu předmětu navázat.
- Vyberte důvod přidání předmětu.
- Tlačítkem Přidat předmět navažte k předmětu zahraničnímu.
Po provedení všech změn je třeba Changes to the Learning Agreement opět všemi podepsat. Proces podepisování probíhá zcela totožným způsobem jako proces podepisování Learning Agreementu.
Studenti, jejichž mobilita je řešena skrze EWP podepisují tlačítkem Podepsat CHLA v záložce Základní údaje (čímž se jim oranžový příznak CHLA změní na červený) a následně informují katederního koorinátora, po jeho podpisu (modrý příznak CHLA) také koordinátora přijímací instituce (po jeho podpisu je příznak CHLA zelený).
Studenti, jejichž mobilita skrze EWP řešená není, generují .pdf soubor tlačítkem CH-LA. Následně tisknou, kontrolují, datují, podepisují, skenují a posílají katedernímu koordinátorovi. Katederní koordinátor tiskne, datuje, podepisuje, skenuje a posílá studentovi zpět. Student posílá koordinátorovi přijímací instituce, který tiskne, datuje, podepisuje, skenuje a posílá studentovi. Student všemi podepsané CHLA vkládá do příloh a emailem informuje fakultního koordinátora. Fakultní koordinátor CHLA kontroluje, zadává data podpisů a mění příznak CHLA z oranžového na zelený.
Po skončení mobility student obdrží od přijímací instituce tzv. Transcript of Records – dokument uvádějící dosažené výsledky. Transcript of Records musí korespondovat s Learning Agreementem, tedy pokud ve Vašich zvolených dochází k nějaké změně, musíte tyto změny reflektovat do Learning Agreementu (vytvořením Changes to the Learning Agreement).
Na vytvoření Changes to the Learning Agreement máte celkem pět týdnů od zahájení mobility. Pokud potřebujete provést změny Learning Agreementu, neodkládejte to na poslední chvíli. Pamatujte však na to, že Changes to the Learning Agreement lze vytvořit pouze jedenkrát za semestr, tedy je nepodepisujte, dokud si nejste jistí, že jsou změny finální.
Ukončení mobility
Confirmation of Study Period
Do 15 dnů od skončení mobility máte povinnost nahrát do příloh Confirmation of Study Period.
Transcript of Records
Do 45 dnů od skončení mobility máte povinnost nahrát do příloh Transrcipt of Records. Pokud systém kreditů a/nebo hodnocení v Transcript of Records neodpovídá kreditům a/nebo hodnocení ECTS, máte rovněž povinnost dodat převodní tabulku (získáte od přijímací instituce).
Zadání hodnocení
Současně s nahráváním Transcript of Records také zadejte své výsledky k jednotlivým předmětům v záložce Předměty u výjezdu v modulu ECTS výjezdy. Kliknutím na modrou zkratku předmětu otevřete editační okno a věnujte pozornost částem Základní informace o předmětu a Informace o složené zkoušce z tohoto předmětu.
- Základní informace o předmětu
- Celkový počet hodin výuky za semestr: Počet hodin přímé výuky.
- Informace o složené zkoušce z tohoto předmětu
- Absolvováno?: Pokud jste předmět absolvovali (splnili jste podmínky a získali jste za něj kredity), měníte na ANO. V opačném případě necháváte NE, předmětu se dále nevěnujete a jdete na další.
- Typ zakončení: Způsob, jakým bylo splnění předmětu kontrolováno.
- Datum zkoušky: Kdy jste zkoušku absolvovali.
- Cizí klasifikace: Hodnocení uvedené v ToR.
- ECTS klasifikace: Hodnocení uvedené v ToR převedené na ECTS hodnocení. Pokud je ECTS hodnocení součástí ToR, uvádíte to. Pokud součástí ToR není, pak převádíte hodnocení uvedené v ToR pomocí převodní tabulky, kterou jste získali od přijímací instituce a kterou jste vložili do příloh.
- Hodnocení: V tomto poli bude totéž, co v poli ECTS klasifikace.
Po zadání hodnocení všech předmětů kontaktujete katederního koordinátora s žádostí o kontrolu a předání fakultnímu koordinátorovi.
Jak poznám, že mám skutečně vše splněno?
Pro fakultu bude mobilita ukončena (a všechny Vaše studijní povinnosti s mobilitou spojené splněny) momentem, kdy se stav Vaší mobility změní na 390 – Výjezd úspěšně ukončen. O této skutečnosti budete informováni notifikací ve STAGu (pokud jste tyto notifikace nevypnuli).
Dodatečné informace
Přílohy
V textu výše je popsáno několik souborů, které je třeba nahrát do příloh. K tomu slouží část Přílohy vázané k tomuto výjezdu v záložce Základní údaje u Vaší mobility v modulu ECTS výjezdy.
Po stisknutí na tlačítko Vybrat soubor se otevře adresář souborů Vašeho zařízení. Zde lokalizujte soubor, který chcete nahrát, a potvrďte. Tlačítkem Vložit soubor tento soubor nahrajete.
Přílohy vždy řádně pojmenujte!
- Názvy souborů musí být vždy v češtině, slověnštině nebo angličtině.
- Z názvu souboru musí být jasné, o jaký soubor se jedná.
- Názvy souborů musí být úsporné a přehledné (bez zbytečných znaků, čísel aj.).
- Název souboru musí vždy začínat osobním číslem studenta (např. D12345).
Learning Agreement | D12345_Learning_Agreement.pdf D12345_LA.pdf |
Changes to the Learning Agreement | D12345_Changes_to_the_Learning_Agreement.pdf D12345_CHLA.pdf |
Transcript of Records | D12345_Transcript_of_Records.pdf D12345_ToR.pdf |
Confirmation of Study Period | D12345_Confirmation_of_Study_Period.pdf D12345_CoSP.pdf |
Potvrzení o schválení předmětu XYZ/ABC@ | D12345_XYZ/ABC@.eml |
Odstoupení z programu | D12345_Odstoupeni_z_programu.pdf |
Prodloužení programu | D12345_Prodlouzeni_programu.pdf |
STAG přejmenování souborů neumožňuje, soubor je tedy vždy třeba přejmenovat ještě před vložením do STAGu.
Erasmus koordinátoři pracovišť
Pracoviště | Koordinátor pracoviště |
Ústav pedagogiky | Mgr. Iva Koribská, Ph.D. / prof. PhDr. Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. |
Ústav speciálněpedagogických studií | Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D. / Mgr. Věra Benešová |
Ústav cizích jazyků | Mgr. Jana Kořínková, Ph.D. / Mgr. Jan Kubica, Ph.D. |
Katedra primární pedagogiky | PhDr. Alena Vavrdová, Ph.D. |
Katedra psychologie a patopsychologie | Mgr. Barbora Kvapilová, Ph.D. |
Katedra antropologie a zdravovědy | RNDr. Kristína Tománková, Ph.D. |
Katedra českého jazyka a literatury | Mgr. Michal Kříž, Ph.D. |
Katedra společenských věd | Mgr. Pavel Krákora, Ph.D. |
Katedra matematiky | RNDr. Martina Uhlířová, Ph.D. |
Katedra technické a informační výchovy | Ing. Mgr. Michal Sedláček, Ph.D. |
Katedra biologie | RNDr. Olga Ševčíková, Ph.D. |
Katedra hudební výchovy | Mgr. Gabriela Žatková, Ph.D. |
Katedra výtvarné výchovy | Jana Jiroutová, M. Phil., Ph.D. |
FAQ Často kladené dotazy
Můžu jít ke státnicím?
Ke státním závěrečným zkouškám (v řádném termínu) nemůžete být připuštěni, dokud nemáte splněné veškeré studijní povinnosti. Do nich spadají i studijní povinnosti spojené s mobilitami. Tj. dokud není u Vaší mobility stav 390 – Výjezd úspěšně ukončen, nemůžete podat přihlášku ke státním závěrečným zkouškám.
Toto se týká státních závěrečných zkoušek v řádném termínu. Pro předtermíny tato podmínka neplatí.
Co když nezískám 20 kreditů?
V případě, že byste nezískali alespoň 20 kreditů, nesplnili byste podmínky stanovené účastnickou smlouvou a byli byste nuceni vrátit poměrnou část finanční podpory. Z tohoto důvodu je vhodné naplánovat si v Learning Agreementu předměty za více kreditů (např. 26), abyste i v případě nesplnění některých předmětů měli alespoň 20 kreditů.
Pokud se Vám přecejen stane, že 20 kreditů nezískáte, požádejte si o úlevu z požadavků účastnické smlouvy. Formuláře k tomuto účelu najdete na stránkách Mezinárodní spolupráce v sekci Dokumenty. Vyplněnou a podepsanou Žádost o úlevu z požadavků počtu ECTS kreditů spolu s vyplněným Vyjádřením fakulty k žádosti o úlevu z požadavků účastnické smlouvy ERASMUS+ zasílejte svému fakultnímu koordinátorovi (Fakultní koordinátor - administruje).
Co mám dělat, když se mi zahraniční předměty nekryjí s UP předměty?
Na mobilitu nejedete na dovolenou, ale proto, abyste si v zahraničí splnili část svého studia. Z tohoto důvodu projděte všechny předměty, které Vám přijímací instituce nabízí a které máte ve svém studijním plánu na UP, a hledejte podobnosti. Předměty nemusí být zcela totožné, ani je na UP nemusíte mít v daném semestru (stačí kdykoli v průběhu studia, pokud je ještě nemáte splněné). Většinou se několik podobností opravdu najde.
Pokud takové předměty skutečně nenajdete (nebo vyjíždíte-li v posledním ročníku studia a máte již většinu svých předmětů splněnou), volte v zahraničí takové předměty, které jsou alespoň příbuzné Vašemu studijnímu oboru a poskytnou Vám užitečné znalosti, zkušenosti a dovednosti.
Kolik kreditů mi na UP uznáte?
Všechny, které si z přijímací instituce přivezete. Kredity za předměty, které máte v Learning Agreementu navázané na UP předměty, Vám uznáme do těchto UP předmětů, všechny ostatní budou jako předměty se statusem C – volitelné.
Pokud je předmět zahraniční instituce ohodnocen pěti kredity, ale Váš navázaný UP předmět jen třemi, získáte tři kredity za navázaný UP předmět a dva kredity za předmět se statusem C – volitelný.