Erasmus KA131

Erasmus

Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobility (výukový pobyt/školení) mezi evropskými a mimoevropskými univerzitami na základě bilaterální smlouvy. Na PdF UP smlouvy uzavírají jednotlivé katedry/ústavy, které mají svého Erasmus koordinátora.  

Uzavřené smlouvy

Výběrové řízení PdF UP pro mobility následujícího akademického roku vyhlašuje děkan fakulty v lednu/únoru. Zaměstnanci jsou o vyhlášení a podmínkách výběrového řízení informování hromadným emailem.  

Pravidla pro výukový pobyt a školení  

Délka pobytu 

  • Minimální délka pobytu je 2 dny, běžně podporovaná délka pobytu je 5 dní, maximální 2 měsíce.

  • Pobyt se musí uskutečnit během daného akademického roku, tedy vždy v období od 1. 7. do 31. 7. následujícího roku 

Rozsah a forma výuky 

  • Výuka v předem dohodnutém oboru, formou přednášek, seminářů, praktické výuky.

  • Minimální rozsah výuky je 8 hodin za týden, tento limit je třeba dodržet i v případě pobytů kratších.

  • Školení – studijní návštěva partnerské instituce, získání nových znalostí a dovedností, navazování nové spolupráce. 

Finanční podpora 

  • Financovány jsou dny výuky plus maximálně 1 den bezprostředně před a 1 den bezprostředně po (dny cesty).

  • Program Erasmus+ financuje pouze následující cestovní a pobytové náklady:

    • pobytové náklady: stravné, ubytování, MHD v místě pobytu,

    • cestovní náklady: letenka, příp. jízdenka do zahraničí, jízdné v rámci ČR, MHD z letiště v zahraničí.

  •   Stravné – je hrazeno ve výši dle aktuální vyhlášky o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro daný kalendářní rok.

  • Doprava – je třeba volit pokud možno nejlevnější způsob – 2. třídou, leteckou dopravu je možné použít pouze pro místa vzdálená více než 500 km.

  • Auto je možné použít pouze po předchozím schválení oddělením pro mobility UP (kontaktní osoba: Mgr. Yvona Vyhnánková, yvona.vyhnankova@upol.cz), náhrada v ceně jízdenky 2. třídy vlaku na základě prokázání výše ceny jízdného.

  • Ubytování – pokud možno v max. ceně 100 EUR na noc. V případě, že není možné zajistit ubytování v tomto limitu, je třeba si předem vyžádat souhlas zahraničního oddělení PdF s využitím dražšího ubytování; 

  • Není možné vycestovat bez podpisu účastnické smlouvy a vyřízeného CP.

Před zahájením Erasmus+ mobility  

  • Nechat podepsat Mobility Agreement for Teaching/ Training – dokument popisující pracovní program výuky/školení. Za UP tento dokument podepisuje vedoucí vyjíždějícího zaměstnance a vedoucí přijímajícího pracoviště. 

  • Po schválení u paní Mgr. Yvony Vyhnánkové podepsat účastnickou smlouvu, a to minimálně 2 týdny před plánovaným výjezdem. Ve smlouvě jsou stanoveny podmínky mobility, zejména data cesty, rozsah výuky a finanční limity pro cestu.  

  • Před každou zahraniční pracovní cestou je nutné vyplnit online cestovní příkaz nákladové středisko 4720/11 a do přílohy vložit naskenovanou kopii účastnické smlouvy. V případě vyšších nákladů, než je povoleno v účastnické smlouvě, je potřeba do CP dopsat, z jakých zdrojů bude mobilita dofinancována a je potřeba předem dojednat ze zahraničním oddělením.  

Dofinancování je umožněno: 

  • 50 % z fakultních prostředků Internacionalizace,

  • 50 % z finančních prostředků pracoviště, případně projektů/grantů, které umožňují výjezdy do zahraničí.  

Po návratu 

  • Confirmation of Erasmus+ Teaching/Training Assignment – po návratu je nutno doložit potvrzení o výuce/školení v originále k rukám Yvony Vyhnánkové (oddělení pro mobility UP) bezprostředně po návratu zmobility. 

  • Dále je vyučující povinen vyplnit závěrečnou zprávu formou online dotazníku. Výzvu k vyplnění online dotazníku obdrží po skončení výukového pobytu na e-mail, uvedený ve finanční dohodě. 

  • Nejpozději do 10 dní od návratu kompletně zpracovat cestovní příkaz. 

 

 

Žižkovo nám. 5
místnost: 3.43

BIP – Blended Intensive Programme

Blended Intensive programme (BIP) v rámci projektu Erasmus+ je krátkodobý intenzivní program využívající kombinace krátkodobé a virtuální části mobilit.  

  • Partnery jsou minimálně 3 vysokoškolské instituce (držitelé ECHE) z minimálně 3 různých programových zemí.  
  • Minimální počet účastníků je 10, maximální počet financovaných účastníků je 20. 
  • Mezi tyto účastníky nespadají pedagogičtí a školící pracovníci podílející se na realizaci programu, ani domácí účastníci.  
  • Fyzická část trvá minimálně 5 dní a maximálně 30 dní. 
  • Virtuální část – délka není specifikována, účastníci se setkávají online, může proběhnout před, během, nebo po fyzické části. Virtuální aktivita by měla proběhnout ve stejném semestru jako fyzická aktivita a v co nejkratší časové vzdálenosti od aktivity fyzické. 
  • Všichni musejí přijet na účastnickou smlouvu Erasmus+. 
  • Studenti musejí mít před zahájením BIPu schválenou studijní smlouvu (tzv. Learning Agreement) online přes platformu EWP v IS STAG. 
  • Akademičtí a administrativní zaměstnanci musejí mít schválenou Mobility Agreement for Training. 

PdF UP se může zapojit buď v roli koordinátora, nebo v roli participanta. 

PdF v roli koordinátora BIP

Katedra/fakulta vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí 

Na základě schváleného projektu jsou katedře/fakultě přiděleny E+ finanční prostředky na realizaci programu. 

Termíny podání žádosti o BIP 

V měsíci lednu (deadline je každoročně upřesněn). Poté je nutné realizovat v následujícím akademickém roce (výjimečně ve dvou letech). 

Financování BIP 

Řešiteli vybraného projektu BIP jsou přiděleny OM/OS prostředky ve výši 6 000 až 8 000 EUR dle počtu povinných účastníků programu (10–20 účastníků). 

Finanční prostředky jsou určeny na přípravu, návrh, vývoj, koordinaci, realizaci a follow-up BIP, a to zejména na: 

  • přípravu výukových materiálů, 
  • pronájem prostor a zařízení, 
  • komunikační aktivity, překlady a tlumočení, 
  • přípravné návštěvy a administrativní úkony, 
  • občerstvení (coffee-breaks) během programu (kromě alkoholu), 
  • výlety a exkurze, které jsou součástí programu, 
  • odměny vyučujícím, školitelům příp. administrativním pracovníkům. 

PdF v roli participanta BIP

Zahraniční instituce pošle PdF UP nabídku účastnit se jejich BIPu. Studenti/zaměstnanci PdF UP se mohou zapojit v roli účastníků. 

Podmínky: 

  • Účastníky mohou být studenti nebo zaměstnanci PdF UP, kteří se přihlásí do výběrového řízení. 
  • Program se skládá z fyzické mobility v trvání 5–30 dní a virtuální mobility, kde délka není dána. Podmínky BIPu zasílá zahraniční škola. 
  • Za účast v BIP získá student min. 3 ECTS, které jsou mu na základě schválené studijní smlouvy započítány a uznány v rámci jeho studia. 

Financování 

UP poskytne vybraným účastníkům BIP ze svého E+ rozpočtu stipendium na pobytové náklady na přijímající (koordinující) instituci ve výši: 

  • 1.14. den:  70 EUR/den 
  • 15.–30. den: 50 EUR/den 

Aurora

Instituce v alianci Aurora patří mezi strategické partnery UP a spolupráci s nimi je třeba neustále prohlubovat. Mobility jsou jistě k tomuto účelu vhodným nástrojem. Dobrým důvodem, proč zrealizovat takovou mobilitu, je např. příprava projektu Pedagogických akademií, případně dalších společných aktivit a projektů. Administrace cesty je podobná jako u Erasmus mobility KA 131.

Seznam institucí zapojených do Aurora konsorcia.

Stručný administrativní postup výjezdu v rámci Aliance Aurora:

  1. Vyplnění přihlášky: Aurora mobility application.
  2. Zajištění potvrzení přijímající zahraniční instituce na Aurora mobility application a schválení mobility vedoucím katedry/ústavu. Kompletně vyplněnou přihlášku elektronicky zaslat koordinátorce Aurora mobilit paní Mgr. Tereze Lyčkové, Ph.D., z Aurora Central Office a v kopii paní Marcele Weiglhoferové na zahraniční oddělení PdF UP.
  3. Mobilita je posuzována hodnoticí komisí Aurora a účastník je e-mailem informován o výsledku a dalším postupu.
  4. V případě kladného výsledku následuje podepsání Aurora UP Grant Agreement u odpovědného pracovníka Aurora projektu na RUP (dr. Selma Porobić).
  5. Vyplnění elektronického cestovního příkazu před odjezdem na Portále UP.

Mobilita se musí vztahovat k alespoň jednomu z pilířů Aurory:

  • Udržitelnost a Klimatické změny
  • Digitální společnost a globální občanská společnost
  • Zdraví a udržitelná životní úroveň
  • Kultura: Rozmanitost a identita

Anotace těchto oblastí zde.

Podmínky čerpání:

  • Typ training/teaching (u teaching musí být výuková část v rozsahu 5–8 hodin). Délka mobility je maximálně 14 dní + 2 dny cesta.
  • Finanční limit na jednu mobilitu je vypočítán na základě země, kde bude mobilita probíhat. ( bude doplněno, momentálně se čeká na schválení projektu )
  • Náklady budou hrazeny z katedry/ústavu a následně budou po cestě refundovány. Refundaci zajištuje paní Marcela Weiglhoferová ze zahraničního oddělení PdF UP.
  • Stravné ve výši dle aktuální vyhlášky o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro daný kalendářní rok naleznete na webu Ministerstva financí ČR.
  • Doprava – je třeba volit pokud možno nejlevnější způsob – 2. třídou, leteckou dopravu je možné použít pouze pro místa vzdálená více než 500 km. Auto je možné použít pouze po předchozím schválení koordinátorem mobilit Aurora dr. Lyčkovou za náhradu v ceně jízdenky 2. třídy vlaku na základě potvrzení ČD.
  • Ubytování ve 3* hotelu, max. cena 120 EUR na noc.
  • Během mobility je nutné získat podepsaný Confirmation of Mobility a po návratu jej odevzdat v originále koordinátorce mobilit Aurora dr. Tereze Lyčkové a v kopii předat na zahraniční oddělení PdF UP.
  • Po návratu je účastník povinen sepsat závěrečnou zprávu a odevzdat ji jak dr. Lyčkové a paní Weiglhoferové.

Více informací na stránkách Aurora Aliance

CEEPUS

CEEPUS (Central European Exchange Programme for University Studies) je multilaterální mezinárodní program podporující spolupráci vysokých škol v oblasti vzdělávání ve střední Evropě.  

Síť CEEPUS se skládá z minimálně tří univerzit z různých partnerských zemí CEEPUS. Každý akademický rok probíhá výzva k předkládání síťových aplikací. Sítě CEEPUS jsou vybírány po intenzivním procesu hodnocení. 

Státy, které jsou zapojeny do sítě CEEPUS:  

Albánie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Česká republika, Chorvatsko, Maďarsko, Makedonie, Moldavsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Kosovo 

Akademický pracovník 

  • Délka min. 5 dní a max. 1 měsíc.

  • Pobytové náklady jsou hrazeny grantem. Výše příspěvku je dána dle rozpočtu jednotlivých zemí. 

  • Cestovní náklady jsou hrazeny z prostředku jednotlivých fakult.  

  • Přihláška elektronicky přes webové stránky Ceepus.

 

Sítě CEEPUS na PdF 

Číslo smlouvy  Název sítě     Koordinátor sítě CEEPUS 
CZ-1503-04-2324  Development of Computational Thinking  Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
G-1103-08-2324  Modelling, Simulation and Computer-aided Design 
in Engineering and Management 
Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
HU-0019-19-2324  International Cooperation in Computer Science  Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
RO-0013-19-2324  Teaching and Research of Environment-oriented 
Technologies in Manufacturing 
Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
HU-0028-17-2324  Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications   Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
HU-0028-17-2324  Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications   Katedra matematiky  doc. RNDr. Jitka Laitochová, CSc.  
HR-1005-09-2324  Educational Systems in Central Europe  Katedra primární 
pedagogiky 
Mgr. Alena Vavrdová, Ph.D. 

 

Více informací najdete na stránkách CEEPUS.

Kontaktní osobou za PdF UP je Mgr. Dagmar Zdráhalová.

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)