Děkanka pedagogické fakulty ocenila šest studentských prací

Fotogalerie: Ondřej Moučka
Úterý 10. březen 2020, 8:00 – Text: Milada Hronová

Kateřina Skřebská, Libuše Horáková, Tereza Pavlasová, Edita Kremláčková, Eliška Šlesingrová a Matěj Komínek. To jsou jména studentek a studenta pedagogické fakulty, jejichž práce obdržela Cenu děkanky PdF za rok 2019.

Za mimořádné výsledky ve vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti převzalo pět studentek a jeden student Cenu děkanky 2019. Libuše Ludíková,  děkanka pedagogické fakulty, předala ocenění vybraným studentům prezenční nebo kombinované formy studia, bakalářského, magisterského nebo doktorského programu během jednání Vědecké rady fakulty.  

„Mám velkou radost z ceny za uměleckou tvorbu. Zvlášť si toho vážím jako absolvent neumělecké školy - všeobecného gymnázia. Cena je pro mě znamením, že se projekt Listopad 1989 líbil. Rád bych však zdůraznil, že to není pouze mou zásluhou. Jde o výsledek skvělé práce celého tvůrčího týmu. Jsem hrdý, že jsem mohl svými ilustracemi přispět právě k oslavám sametové revoluce,“ řekl Matěj Komínek, student druhého ročníku bakalářského oboru Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělání a Historie se zaměřením na vzdělání.

Jeho cyklus edukativních karet s názvem Listopad 1989/7 klíčových momentů sametové revoluce vznikl pro fakultní edukativní materiál motivovaný oslavami 30 let svobody na Univerzitě Palackého. Děkanka fakulty ocenila tvůrce za soubor patnácti kvalitních ilustrací, v nichž autor uplatnil nejen svůj výtvarný talent, ale také svou druhou specializaci, tedy studium historie. Matěj Komínek tak podle ní přispěl ke zviditelnění pedagogické fakulty a k realizaci konceptu Učitel21. Materiál zaujal nejen pedagogickou veřejnost, ale i pracovníky Pevnosti poznání, které plánuje ilustrace využít ve svých edukačních programech nabízených školám.

Kromě ceny za uměleckou činnost a tvorbu předala Libuše Ludíková také ceny v sekcích pedagogické obory, učitelské obory, obory pedagogické specializace a speciálněpedagogické obory.

Kateřina Skřebská, absolventka prezenčního studia oboru Speciální pedagogika pro 2. stupeň ZŠ a pro SŠ a Učitelství hudební výchovy pro SŠ a 2. stupeň ZŠ, obdržela Cenu děkanky za diplomovou práci s názvem Program ´Slyšet jinak´a Montessori pedagogika. Děkanka práci ocenila jako velmi zdařilou praktickou aplikaci programu ´Slyšet jinak´ ve specifické školské praxi, jejíž vyhodnocení přineslo zajímavé výsledky.

Také diplomová práce Libuše Horákové s názvem Analýza znalostí žáků středních zdravotnických škol v oblasti somatologie získala Cenu děkanky PdF. Především proto, že ji mohou využít učitelé při závěrečném opakování učiva. Studentka totiž vytvořila seznam souborů didaktických materiálů využitelných v somatologii na zkoumaných středních školách a uvedla návrhy dalších možností, které lze v dnešní době při výuce tohoto předmětu uplatnit.

Cenu děkanky PdF získala též bakalářská práce Terezy Pavlasové s názvem Interpretace knihy ´Doba z druhé ruky´ Světlany Alexijevičové. Oceněná bakalářka se zabývá literární interpretací uvedeného díla a svou úrovní výrazně převyšuje obvyklé práce tohoto druhu. Nabízí mnohostrannou interpretaci celého textu. Představuje společné motivy, které se táhnou dějinami SSSR 20. století a které zčásti přecházejí i do myšlení dnešních obyvatel Ruska. Podle děkanky navíc nabízí analytický pohled na nejdůležitější motivy a zároveň ukazuje pluralitu názorů dnešních pamětníků zlomových dějinných událostí.

Cenu děkanky PdF 2019 obdržela i bakalářská práce Edity Kremláčkové, absolventky kombinovaného studia bakalářského studijního oboru Aplikovaná ekologie pro veřejný prostor. V práci s názvem Ochrana hnízdní populace zvláště chráněného druhu rorýse obecného ve městě Brně studentka komplexně zpracovala řešené téma s využitím dat a informací od orgánů ochrany přírody, stavebních úřadů 1. stupně, stavebníků a ornitologů. Na základě získaných informací předložila praktický a aplikovatelný souhrnný návrh doporučených opatření pro zajištění efektivnější ochrany zvláště chráněného živočišného druhu.

Poslední oceněnou byla Eliška Šlesingrová, studentka prvního ročníku doktorského studijního programu Speciální pedagogika. V diplomové práci s názvem Význam nazální respirace v logopedické péči se zaměřením na prevenci adenotomie se věnuje dosud téměř nesledovanému, byť velmi významnému tématu. Práce má výzkumný i osvětový charakter a svým zpracováním obohacuje logopedickou teorii i aplikační sféru, včetně přesahu do foniatrie a dětského lékařství či předškolní pedagogiky.

Ceny děkanky PdF UP za studentskou odbornou práci za rok 2019

Pedagogické obory: Kateřina Skřebská za práci Program „Slyšet jinak“a Montessori pedagogika.

Učitelské obory: Libuše Horáková za práci Analýza znalostí žáků středních zdravotnických škol v oblasti somatologie.

Obory pedagogické specializace: Tereza Pavlasová za práci Interpretace knihy „Doba z druhé ruky“ Světlany Alexijevičové a Edita Kremláčková za práci Ochrana hnízdní populace zvláště chráněného druhu rorýse obecného (Apus apus) ve městě Brně.

Speciálněpedagogické obory: Eliška Šlesingrová za práci Význam nazální respirace v logopedické péči se zaměřením na prevenci adenotomie.

Umělecká činnost a tvorba: Matěj Komínek za cyklus edukativních karet s názvem Listopad 1989/7 klíčových momentů sametové revoluce.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)