Pedagogika
Doktorské studium v programu Pedagogika je koncipováno jako příprava vědeckých pracovníků schopných samostatnou tvůrčí činností přispívat k rozvíjení teorie a výzkumu v oblasti spektra edukačních věd. Hlavním cílem studia je prohloubit znalosti v oboru, zprostředkovat nejnovější domácí a zahraniční poznatky, výsledky výzkumů a trendy ve vzdělávací politice a kultivovat metodologické kompetence doktorandů.
| Forma studia | prezenční, kombinovaná | 
| Standardní doba studia | 4 roky | 
Podmínky k přijetí ke studiu
- Úspěšné absolvování navazujícího magisterského studia nebo magisterského studia v programech zaměřených na oblast výchovy a vzdělávání:   	- pedagogika,
- učitelství pro základní školy,
- učitelství pro střední školy,
- učitelství pro 1. stupeň základních škol,
- učitelství pro mateřské školy.
 
- Úspěšné vykonání přijímací zkoušky.
- Předpoklady pro vědeckou a tvůrčí činnost. Dovednost prezentovat a obhajovat projekt disertační práce.
Požadavky přijímací zkoušky
- Aktivní znalost jednoho cizího jazyka (anglický nebo německý).
- Předložení výzkumného záměru disertační práce, který koresponduje s vypsanými tématy disertačních prací, příp. jiný po konzultaci s konkrétním akademikem.
- Předložení soupisu prostudovaných odborných prací (monografie, časopisecké studie tuzemské i zahraniční provenience, sborníky z konferencí aj.).
- Prokázání orientace v problematice pedagogických věd. V rámci ústní přijímací zkoušky obhajují uchazeči výzkumný záměr disertační práce a prokazují své komunikační kompetence v jednom světovém jazyce.
Pravidla a podmínky pro tvorbu studijních plánů
Studijní plán je tvořen 5 povinnými předměty včetně cizího jazyka (každý za 7 kreditů, tj. celkem 35 kreditů) a 3 povinně volitelnými předměty (každý za 7 kreditů, tj. celkem 21 kreditů), které si student volí v souladu se zaměřením své disertační práce.
Dále náplň studijního plánu tvoří pedagogické aktivity – výuka studenta (každá za 7 kreditů, tj. celkem 14 kreditů), absolvování zahraniční vědecko-výzkumné stáže (20 kreditů), plnění vědecké, publikační a tvůrčí činnosti (86 kreditů), dále obhajoba projektu disertační práce (10 kreditů), zpracování disertační práce (40 kreditů) a ostatní odborné aktivity (14 kreditů).
Povinné předměty
| Kredity | |
| Filozofické aspekty edukace | 7 | 
| Psychologické aspekty edukace | 7 | 
| Teorie a metodologie vědy | 7 | 
| Cizí jazyk 1 | 7 | 
| Kurikulum a teorie výuky | 7 | 
| Celkem povinné předměty | 35 | 
Povinně volitelné předměty
Studenti si z níže uvedené nabídky vybírají 3 předměty korespondující se zaměřením jejich disertační práce. Za absolvování získají 21 kreditů.
| Kredity | |
| Cizí jazyk 2 | 7 | 
| Klima školy a její humanizace | 7 | 
| Vzdělávací politika v národním i mezinárodním kontextu | 7 | 
| Pedagogická evaluace a školský management | 7 | 
| Aktuální trendy teorie a praxe celoživotního vzdělávání | 7 | 
| Sociální pedagogika | 7 | 
| Psychologické aspekty zvládání nároků současné školy | 7 | 
| Historické aspekty teorie výchovy a vzdělávání | 7 | 
| Trendy preprimárního a primárního vzdělávání | 7 | 
| Celkem povinně volitelné předměty | 21 | 
Oborová rada
Předseda oborové rady:
doc. PhDr. Miroslav Chráska, Ph.D.
Interní členové:
doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D.  
 prof. RNDr. Josef Molnár, CSc.
 doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D.
 prof. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D.
 doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D.  
Externí členové:
doc. PhDr. Iva Jedličková, CSc., Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové, Hradec Králové 
 prof. PaedDr. Ľudmila Liptáková, CSc., Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove, Prešov 
 prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc., Filozofická fakulta, Univerzita Pardubice, Pardubice
 doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D., Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha 
 doc. Katarína Žilková, PhD., Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava