Krizové kontakty při akutním ohrožení

V případě zaznamenaného zjevného závažného incidentu či mimořádné situace (např. násilí, požár, vážně zraněný člověk, nástražný výbušný systém, resp. podezřelý předmět apod.) ohrožující životy či zdraví ihned volejte tísňovou linku 112 nebo další složky integrovaného záchranného systému (hasiče 150, zdravotnickou záchrannou službu 155, policii 158).

Případně kontaktujte recepci příslušné fakultní budovy nebo celouniverzitní bezpečnostní linku 604 994 400.

Nespoléhejte na to, že situaci nahlásí někdo jiný!


Jak jednat v případě mimořádné události

Zachovejte klid a jednejte s rozvahou. Pokud to situace umožňuje, co nejrychleji opusťte nebezpečné místo, případně pomozte i ostatním. Na prvním místě je ochrana lidských životů. Neztrácejte čas balením, ostatní věci (doklady, osobní věci, majetek univerzity) ponechte na místě, nejsou v tuto chvíli důležité.

Letáky s krizovými kontakty a se základními pokyny, jak se chovat při mimořádných událostech, jsou vylepeny v prostorách vrátnic ve všech fakultních budovách.

Na sekretariátech pracovišť i online je k dispozici podrobný manuál (primárně pro kontaktní pracovníky na UP) Jak se chovat v případě nebezpečné situace.


Na nebezpečí vás upozorní UPlikace

Doporučujeme stáhnout si univerzitní UPlikaci! UPlikace je k dispozici pro studenty a vyučující, ale i pro všechny ostatní zaměstnance UP. V případě nebezpečí či závažné provozní události v některé z fakultních či univerzitních budov vám neprodleně zašle zprávu se základními informace a pokyny, jak se zachovat. Další podrobnosti k této aplikaci najdete zde.


Zpětná evidence bezpečnostních incidentů

Po ukončení ohrožení použijte univerzitní aplikaci pro zpětné Hlášení bezpečnostních incidentů na Portálu UP. Formulář najdete pod příslušnou dlaždicí na Portále UP.

Tato aplikace slouží výhradně ke zpětnému sběru dat, nikoli k okamžitému řešení či zásahu. V případě bezprostředního nebezpečí je nutné vždy kontaktovat příslušné složky integrovaného záchranného systému ČR!


Další užitečné dokumenty a informace k bezpečnosti

Metodika k nakládání s podezřelými zásilkami – upravuje procesy, postupy a opatření při nakládání s podezřelou zásilkou, která je doručena na UP. Je určena všem zaměstnancům UP, kteří přicházejí do kontaktu či manipulují s příchozími zásilkami z vnějšku. Jejím metodiky je minimalizovat riziko pro zaměstnance UP a zamezit zbytečným poplachům způsobeným nesprávným nakládáním se zásilkami.

Manuál pro komunikaci s člověkem ve zhoršeném psychickém stavu a rizikovými skupinami osob + související kontakty – vznikl ve spolupráci s Centrem podpory studentů se specifickými potřebami UP.

Bezpečnostní školení – pravidelně v průběhu celého roku probíhají školení na různá bezpečnostní témata. Na obecné školení bezpečnosti pro zaměstnance je možné se přihlásit prostřednictvím portálu CŽV (v Programech dalšího vzdělávání pracovníků UP). O speciálních školeních na vybraná bezpečnostní témata jsou zaměstnanci informováni standardními komunikačními kanály.

Pro pořadatele hromadných akcí – základní bezpečnostní pravidla shrnuje Metodika
k zajištění bezpečnosti měkkého cíle při organizaci hromadných akcí na UP
.

V případě, že na fakultě či univerzitě plánujete uspořádat významnější akci s očekávanou vysokou účastí veřejnosti, je potřeba informace o akci nahlásit Mgr. Jitce Langové, j.langova@upol.cz, vedoucí bezpečnostního oddělení RUP, která je následně předává Policii ČR. Akce se hlásí prostřednictvím formuláře (příloha č. 3 výše uvedené metodiky) v momentě, kdy se ví s jistotou, že se akce bude konat, optimálně alespoň měsíc předem.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)