Ve dnech 3. až 7. listopadu se v Innsbrucku konalo školení - tzv. BIT (blended intensive training for teachers), kterého se zúčastnilo 22 učitelů z 12 evropských zemí. Téma školení bylo inkluzivní třídy pro efektivní demokratické občany (Inclusive Classrooms for Effective Democratic Citizens).
Během týdne plného intenzivní spolupráce na úrovni týmu lektorů (Jasmin Peskoller, Anna Wackernell, Carina Grushi, Marie Spitaler z Univerzity Innsbruck, Stig Tobiassen z Norské univerzity vědy a technologií sídlící v Tronheimu a Kateřina Jeřábková z Univerzity Palackého v Olomouci) a zejména báječných učitelů různorodých vyučovacích předmětů působících na druhém stupni základních škol či na školách středních panovala skvělá nálada a proudila inspirativní energie.
Cílem školení bylo rozvíjet kompetence učitelů, které využijí k posílení orientace svých žáků a studentů v dnešním světě plném mis-, dis- a malinformací a současně pro vytváření inkluzivního vzdělávacího prostředí. Učitelé pracovali v multioborových týmech na tvorbě sekvencí výukových plánů zaměřených na meta-vědeckou gramotnost v kontextu sociálně-vědeckých témat (např. klimatická migrace, znečišťování ovzduší, infekční onemocnění a pandemie, genetické inženýrství apod.).
Materiály vytvořené v průběhu školení budou testovány ve školách po celé Evropě a brzy budou sdíleny na stránkách www.scilmi.eu.