Katedra primární a preprimární pedagogiky dlouhodobě spolupracuje s Univerzitou v Soproni

Foto: Ondřej Moučka
Úterý 9. listopad 2021, 12:11 – Text: Alena Vavrdová, Ondřej Moučka

Jedněmi ze zahraničních hostů na týdenním mezinárodním setkání International Week, které se na pedagogické fakultě konalo ve dnech 4. 10. – 7.10. 2021, byli i děkan doc. Laszlo Varga, Ph.D., spolu s proděkankou pro zahraniční vztahy Rékou Kissné Számboki, Ph.D., z University Benedek Elek Faculty of Pedagogy v Soproni (Maďarsko). Hned první den byli oba pozváni k neformálnímu rozhovoru na katedru primární a preprimární pedagogiky, se kterou zmíněná maďarská pedagogická fakulta dlouhodobě spolupracuje.

Rozhovor se týkal právě mnohaleté spolupráce na řadě projektů, programu Erasmus+ a výzkumech. Společné aktivity započaly v roce 2014, na přípravách projektu V4, jehož byla olomoucká katedra předkladatelem. Projekt Implementation of inclusive strategies in conditions of primary and preprimary education (hlavní řešitel – KPV PdF UP; partneři z Maďarska, Slovenska a Polska) ale nebyl financovaný. Posléze katedra primární a preprimární pedagogiky participovala na řešení projektu The Child´s Vision on the World in the Mirror of Children´s Culture – hlavním řešitelem byla tehdejší University of West Hungary (později přejmenovaná na Benedek Elek Faculty of Pedagogy). Projekt započal již v roce 2013, katedra se zapojila v roce 2014, o rok později byl projekt úspěšně završen. Výstup z projektu je dostupný zde. Ve stejném roce byla uzavřena i dohoda v rámci programu Erasmus+, studentkám a studentům oboru Učitelství pro mateřské školy tak byly umoněny zahraniční stáže a pracovnicím a pracovníkům katedry (i dalších kateder, které participují na výuce oboru UMŠ) možnost přednášet v rámci učitelských mobilit v Soproni.

V letošním roce spolupráce mezi Olomoucí a Soproní pokračuje, a to na dvou výzkumech v rámci studentských grantových soutěží IGA. V rámci projektu Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě u žáků primární školy v Maďarsku se v měsíci listopadu koná pracovní cesta týmu za účelem dokončení výzkumu a následných výstupů z projektu. Druhý výzkum je zaměřený na dopady pandemie COVID-19 na fungování mateřských škol v ČR, Španělsku, Švédsku a Maďarsku.

V rámci listopadové pracovní cesty bude také upřesněna další spolupráce na projektu, který univerzita v Soproni chystá, a jehož bude katedra primární a preprimární pedagogiky opět součástí.

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)