Mgr. Blanka BABICKÁ, Ph.D.

Avatar
Contact

585635909

Ústav cizích jazyků

Pedagogická fakulta

Žižkovo nám. 5

5.92

odborný asistent

Teaching: English Language Teaching Teaching and Learning Grammar Grammar Practice Listening Skills Pragmatics for English Teachers Diploma Thesis Seminar

Office Hours:
Regular Room number: Comment:
Thursday 10:30–11:30 5.92

Functions & membership in academic & non academic bodies:

Státnicová komise

  • Komise pro státní rigorózní zkoušky, program: Učitelství anglického jazyka pro základní školy (člen, 2020–)
  • Komise pro státní rigorózní zkoušky - Lower Secondary School Teacher Training: Lower Secondary School Teacher Training in the English Language (člen, 2017–)
  • Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (člen, 2010–)
  • Učitelství anglického jazyka pro 2.st.ZŠ, Učitelství anglického jazyka pro základní školy (člen, 2006–)
  • Komise pro státní rigorózní zkoušky; Program: Učitelství pro základní školy; Obor: Učitelství anglického jazyka pro 2.stupeň ZŠ (člen, 2007–)

Jiné komise a orgány

  • Rozšiřující studium - závěrečné zkoušky: Anglický jazyk - učitelství pro ZŠ (člen, 2006–)
ČLÁNEK
Černá J., Bačíková B., Chráska M., Babická B. Online Technology in informal learning and formal education: a case study among future English teachers. Journal of International Scientific Publications: Language, Individual & Society. 2021.
Babická B., Nevařil J., Sassiková Z. Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2017.
Sassiková Z., Babická B., Studeník T. Gaining Specific Competences from the Perspective of Future Teachers of English. e-Pedagogium (print). 2016.
Babická B. Teaching Word Formation. ATE Newsletter. 2003.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Babická B. Úloha mateřského jazyka ve výuce anglického trpného rodu. Úloha mateřského jazyka ve výuce anglického trpného rodu. 2006.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Babická B., Bačíková B. Character Education as a Key Element in Educating Future Teachers. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2022 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 2022.
Bačíková B., Babická B. Future English Teachers Experience with Online Informal Learning. MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. 2021.
Bačíková B., Babická B. Student Evaluation of Online Learning: A Case Study. In Balaban V., Buchtová T. (Eds.) Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI. Recenzovaný sborník příspěvků. 2021.
Černá J., Babická B., Nevařil J. Using digital technologies for informal learning: a case study among future English teachers. EDULEARN21 Proceedings. 2021.
Babická B., Nevařil J. Supporting learner independence through peer correction. In Zelenická E. (Eds.) Moderné jazyky v súčasnej Európe. 2018.
Babická B. Developing specific teacher competences in university courses for future teachers of English. MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 2016.
Sassiková Z., Babická B., Duda O., Grohmanová M. Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice. SGEM2016 Conference Proceedings. 2016.
Babická B., Nevařil J. Developing English Language Proficiency Outside the Classroom – Survey of Students' Habits. In Štulajterová A. (Eds.) Teória a prax prípravy budúcich translatológov a učiteľov anglického jazyka II. 2014.
Babická B., Nevařil J. Students' Errors in Word Formation Exercises. In . (Eds.) Theories in Practice. 2010.
Babická B. Students' Performance in Different Listening Tasks. New Trends in Educating Future Teachers of English V. 2009.
Babická B., Nevařil J. Word Formation in the Entrance Test - Statistical and Error Analysis. English for Life. 2009.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Hot Potatoes - How Not to Get Burnt. In . (Eds.) New Trends in Educating Future Teachers of English IV. 2008.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Reading Comprehension in the Entrance Test - Statistical Analysis. New Trends in Educating Future Teachers of English III. 2007.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Future Teachers´ Knowledge of English and Czech Word Order - A Comparative Study. New Trends in Educating Future Teachers of English II. 2006.
Babická B. Grammar Teaching and Teaching the Passive Voice as Viewed by Future Teachers of English. New Trends in Educating Future Teachers of English. 2005.
Babická B., Nevařil J. Analýza písemné části přijímacích zkoušek ke studiu jazyka anglického pro učitele na 2. stupni ZŠ. Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. 2004.
Babická B., Nevařil J. Studijní program Učitelství 2. stupně ZŠ v kombinaci s AJ z pohledu studentů. Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni ZŠ u nás a v zahraničí. 2003.
Babická B., Nevařil J. The study programme for future lower-secondary teachers of English as viewed by students. Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni základních škol u nás a v zahraničí. 2003.
Babická B., Nevařil J. Preservice Teacher Training. PROMOTING REFLECTION. 2001.
KNIHA - CELEK
Černá J., Babická B., Kořínková J., Nevařil J., Bačíková B., Chráska M., Bartošová M., Janošková L., Kačerovská K., Krsková T., Otevřelová Z. Using Online Technologies for Informal Learning by Future Teachers of English. 2022.
Babická B. Language Skills A. 2012.
Babická B. Language Skills B. 2012.
BABICKÁ B., CHMELAŘOVÁ L., Jahnová P., NEVAŘIL J. Language practice 2. Praktický jazyk 2. 2009.
BABICKÁ B., CHMELAŘOVÁ L., Jahnová P., NEVAŘIL J. Language practice 1. Praktický jazyk 1. 2008.
KAPITOLA V KNIZE
Babická B., Loranc-Paszylk B., Nevařil J. Virtual exchange to enhance English language teacher trainees' professional development - insights from a Czech-Polish project. In Hilliker SM. (Eds.) Second Language Teaching and Learning through Virtual Exchange. 2022.
Nevařil J., Babická B. The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks. ELT: New Horizons in Theory and Application. 2015.
Nevařil J., Babická B. How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions. In Haase C., Orlova N. (Eds.) ELT: Harmony and Diversity. 2014.
Babická B., Nevařil J. Developing Listening Skills - Students' Perspective. In Haase ., Orlova N. (Eds.) ELT: Converging Approaches and Challenges. 2011.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Ivanová J., Babická B., Nevařil J. Traditions and Innovations. 2013.
RECENZE
Babická B. Word-formation in English. e-Pedagogium (online). 2004.
Babická B. The Language Teacher's Voice. e-Pedagogium (online). 2003.
Babická B. All Different, All Equal. Pedagogika. 2002.
PROJEKT
Babická B. Změny v obsahu jazykového sylabu strukturovaných osnov studia učitelství anglického jazyka na PdF UP na základě výzkumu úrovně jazykových znalostí studentů. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v OlomouciVnitřní grantový systém PdF UP, Program 1. 2006.

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)