Tematické okruhy kvalifikačních prací (AR 2025/2026)

Berte na vědomí, že se jedná o tematické okruhy, nikoliv o přesné názvy kvalifikačních prací. Student*ka může potenciální/mu vedoucí/mu navrhnout také vlastní téma kvalifikační práce v rámci jeho/její odborného zaměření.

Kontaktujte potenciální/ho vedoucí/ho práce s konkrétní představou o zaměření kvalifikační práce (využijte přiložené prezentace se základními informacemi):

 

doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D.

  • Lidské tělo v sociokulturních souvislostech, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Zdraví a nemoc v sociokulturních souvislostech, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Sexualita člověka v sociokulturních souvislostech, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Výživa člověka v sociokulturních souvislostech, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Životní styl ve specifických sociálních/kulturních komunitách, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Multikulturalismus současné společnosti v pedagogicko-didaktických souvislostech
  • Multikulturní ošetřovatelská péče, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Problematika zdravotnické prevence, event. v přímé vazbě na edukaci
  • Problematika didaktické transformace učiva zdravotně-preventivních předmětů ve vazbě na profilaci studenta
  • Volné téma –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ v souladu s odbornou profilací studenta (po domluvě)

 

Mgr. Pavla Dobešová, Ph.D.

  • Umělá inteligence ve Výchově ke zdraví
  • Využití moderních technologií v oblasti ochrany a podpory zdraví
  • Digitální wellbeing ve Výchově ke zdraví
  • Nové trendy a technologie ve výuce tematického okruhu Osobní bezpečí za mimořádných událostí a v souvislosti s obranou státu podle RVP ZV 2025
  • Inovativní výukové přístupy a technologie v okruhu Ochrana a podpora zdraví/Denní režim/Osobní bezpečí podle RVP ZV 2025

 

doc. Mgr. Michaela Hřivnová, Ph.D.

  • Výzkum realizovaného kurikula ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví – v jednotlivých krajích ČR (pro více studentů)
  • Výzkum projektového kurikula výchovy ke zdraví ve vzdělávacím systému v evropských zemích
  • Výzkum projektového kurikula výchovy ke zdraví ve vzdělávacím systému v mimoevropských zemích
  • Aktivizační výukové metody ve Výchově ke zdraví – výběr jednotlivých tematických celků (pro více studentů)
  • Analýza a evaluace příprav na vyučovací jednotku u pedagogů VZ
  • Specifika hodnocení a známkování ve výchově ke zdraví (z pohledu pedagoga × žáků × rodičů)
  • Otevřené vyučování ve výchově ke zdraví (analýza exkurzí, stáží, besed, … v edukační realitě ISCED 2 či ISCED 3)
  • Kompetenční rámec profilu absolventa učitelství – specifikace pro vzdělávací program Výchova ke zdraví
  • Příprava vedení škol / učitelů pro revidované kurikulum RVP ZV za oblast Člověk, zdraví a bezpečí, resp. obor Výchova ke zdraví a bezpečí
  • Projekt Zdravá třída Olomouckého kraje návrh mikroaktivit podporujících zdraví

 

PaedDr. Mgr. Marie Chrásková, Ph.D.

  • Analýza možností školního stravování s ohledem na optimální výživu žáků jako protektivního faktoru zdraví a prevence neinfekčních epidemií – přehledová studie
  • Úloha veřejného zdravotnictví v prevenci neinfekčních epidemií obyvatelstva ČR – přehledová studie
  • Vývoj kurikula výchovy k podpoře zdraví v ČR a ve vybraných evropských zemích (případně v celosvětovém kontextu) – přehledová studie
  • Měření postojů žáků 2. stupně základních škol/žáků středních škol/studentů vysokých škol k pojmům spojeným s podporou zdraví a protektivními a rizikovými faktory životního stylu (formou sémantického diferenciálu)
  • Analýza úrovně zdravotní gramotnosti u žáků vybraných středních škol/studentů vybraných vysokých škol (zpracování primárních dat)
  • Analýza úrovně zdravotní gramotnosti u studentů prvních/absolventských ročníků pedagogických fakult (zpracování primárních dat)

 

PaedDr. Martin Knytl, Ph.D., MBA, MCS

  • Problematika závislostního chování – prevalence, prevence ad. (dle vybrané formy chování a cílové skupiny)
  • Rizikové chování „offline“/„online“ (vybraný jev a cílová skupina)
  • Digitální zdraví, digitální rodičovství (možná rizika a možnosti rozvoje/podpory)
  • Vybraná témata z oblasti osobního bezpečí či bezpečné školy
  • Sexuální zdraví/chování/gramotnost generace mileniálů/Z/alfa (či jiné cílové skupiny)
  • Zátěž a stres pedagogů/žáků/studentů v procesu sekundárního/terciárního vzdělávání
  • Potřeby učitelů ve výuce vybraných témat Výchovy ke zdraví a bezpečí
  • Využití digitálních technologií ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a bezpečí

 

doc. PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.

  • Analýza hodnoticích postupů během studia zdravotnických programů
  • Hodnocení vzdělávacího prostředí ve zdravotnických profesích
  • Validace hodnoticího nástroje k hodnocení vzdělávacího prostředí
  • Hodnocení spokojenosti studentů zdravotnických programů a jejich sebevědomí při vzdělávání
  • Hodnocení pracovní spokojenosti u pedagogů zdravotnických oborů
  • Validace nástroje k hodnocení efektivity výukové metody simulace
  • Hodnocení kvality pracovního prostředí a pracovní well-being pedagogů středních škol
  • Validace nástroje k sebehodnocení kompetencí klinických pedagogů v ošetřovatelství
  • Validace měřicího nástroje pro hodnocení zdravotní gramotnosti související s fyzickou aktivitou
  • Analýza sebehodnocení profesních kompetencí učitelů zdravotnických oborů

 

PhDr. Tereza Sofková, Ph.D.

  • Somatologie a její hodnocení žákovských znalostí výsledků vyučování
  • Didaktické metody ve výuce předmětu somatologie
  • Zdravotní gramotnost v kontextu životního stylu u žáků, studentů a pedagogů
  • Kvalita života pedagogů v kontextu délky praxe
  • Postura ve vztahu k pohlaví, věku a exogenním faktorům
  • Ergonomie sezení ve výchovně-vzdělávacím procesu na základních školách
  • Biologický věk u žáků na základní škole
  • Somatodiagnostika v intervenčních programech na podporu zdraví

 

Mgr. Jiří Svoboda

  • Souvislosti pohybové aktivity a nutričního chování u adolescentů (dětí, seniorů) a jejich dopady na zdraví
  • Copingové strategie dětí, adolescentů, dospělých, seniorů a jejich dopad na wellbeing
  • Nutriční chování žáků sportovních tříd
  • Nutriční chování (užívaní suplementů) u sportující mládeže, dospělých
  • Problematika excesivního cvičení u dospívajících
  • Virtuální cvičení (pohybová aktivita) u dětí a mládeže

 

RNDr. Kristína Tománková, PhD.

  • Somatický vývoj žáka mladšího/staršího školního veku
  • Držení těla u žáků základních škol/středních škol
  • Držení těla u učitelů
  • Patologie chodidla u dětí mladšího/staršího školního veku
  • Patologie chodidla u učitelů
  • Prevence psychického vyčerpání u učitelů středních zdravotnických škol
  • Stres v profesi učitele

Důležité termíny pro zpracování podkladu kvalifikační práce (AR 2025/2026)

Vložení podkladu pro zadání kvalifikační práce do systému IS/STAG:

  • nejpozději do 28. 2. 2026;
  • platné pro studenty 2. ročníku bakalářského studia (VZ) a studenty 1. ročníku navazujícího magisterského studia (UVZ, UOPZŠ, UZPPŠ).

Odevzdání schváleného podkladu pro zadání kvalifikační práce na Studijní oddělení PdF UP:

  • nejpozději do 21. 3. 2026 v tištěné podobě;
  • platné pro studenty 2. ročníku bakalářského studia (VZ) a studenty 1. ročníku navazujícího magisterského studia (UVZ, UOPZŠ, UZPPŠ).

Termíny odevzdání kvalifikačních prací (AR 2025/2026)

Mezní termíny pro odevzdání kvalifikačních prací (viz Harmonogram akademického roku 2025/2026):

  • pro zimní termín obhajoby kvalifikační práce: 3. 12. 2025 do 12:00
  • pro jarní termín obhajoby kvalifikační práce: 23. 4. 2026 do 12:00
  • pro podzimní termín obhajoby kvalifikační práce: 18. 6. 2026 do 12:00

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)