Mgr. Tereza BUCHTOVÁ, Ph.D.

Employee photo
Contact

585635172

Ústav pedagogiky a sociálních studií

Pedagogická fakulta

Žižkovo nám. 5

1.12A

Odborný asistent

Office Hours:
Regular Room number: Comment:
1.12A
Tuesday 10:30–11:15 1.12A
Selected publications
Fasnerová M., Buchtová T., Dvořáková Kaněčková E., Blažková H., Hawliczková L., Blašková K., Hermanová R. Examining the Level of Reading Literacy Among Primary School Pupils After the First Evaluation Period According to the Current Curriculum. 2020. (KNIHA - CELEK)
Fasnerová M., Buchtová T., Dvořáková Kaněčková E., Blažková H., Hawliczková L., Blašková K., Hermanová R. Zjišťování úrovně čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. 2020. (KNIHA - CELEK)
ČLÁNEK
Ševčíková J., Plischke J., Buchtová T. Nekázeň a její reflexe učiteli a žáky konkrétní třídy. e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice. 2023.
Kropáč J., Buchtová T., Chudý Š. The New Teacher and Discipline Factors. Cogent Education. 2023.
Vicherková D., Kaduchová P., Chudý Š., Harits I., Buchtová T. Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice. US-China Education Review. B. 2016.
Chudý Š., Neumeister P., Buchtová T., Kučerová L. Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers. Open Journal of Social Sciences. 2015.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T., Novotná J. Discipline as a Category and Phenomenon in the Process of Creation of Professional Teacher Beliefs. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2015.
Chudý Š., Neumeister P., Buchtová T., Kučerová L. The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools. The International Journal of Educational Science and Research. 2015.
Chudý Š., Neumeister P., Szotkowski R., Buchtová T. The Mutual Interrelationship between Education and ICT – In the context of Knowledge and Power in the Educational Environment. Ciência e Técnica Vitivinícola. 2015.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Buchtová T., Kučerová L., Vyhnálková P., Petrová J. The Phenomenon of Discipline and Its Conception for Novice Teachers - A Discourse Analysis. Creative Education. 2015.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Richterová B., Buchtová T. Der Junglehrer und seine Erziehungskonzepte zur Disziplin und Macht. Eine Diskursanalyse. Meta. 2014.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T. Základní diskurs kázně u začínajících učitelů. Grant journal. 2014.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Krajňáková M. Analýza českých pedagogických periodik se zaměřením na školní poradenství. In Balaban V., Buchtová T. (Eds.) AKTUÁLNÍ PROBLÉMY PEDAGOGIKY VE VÝZKUMECH STUDENTŮ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ XVI. 2021.
Svobodová P. Hodnocení náročnosti bakalářského studijního programu zdravotnické záchranářství studenty závěrečného ročníku. In Buchtová T., Balaban V. (Eds.) Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI. Recenzovaný sborník příspěvků. 2021.
Balaban V. Studium sociální pedagogiky na vysokých školách v Bosně a Hercegovině a v Chorvatsku. In Buchtová T., Balaban V. (Eds.) Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI. Recenzovaný sborník příspěvků. 2021.
Balaban V., Buchtová T., Chudý Š. Beginner Physical Education Teacher And Concept Of Discipline: Comparison From Two Countries. In Besedová P., Heinrichová N., Ondráková J. (Eds.) The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. 2019.
Balaban V., Chudý Š., Buchtová T. The Novice Physical Education Teacher And Solving A Gym Discipline. In Lupu E., Niculescu G., Sabău E. (Eds.) The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. 2019.
Chudý Š., Buchtová T., Kropáč J. The Phenomenon of Discipline of the Novice Teachers. ICERI2019 Proceedings. 2019.
Chudý Š., Antlová A., Buchtová T., Kučerová L. The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge. Procedia - Social and Behavioral Sciences, International Conference EPC-TKS 2015. 2015.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T. Koncept kázně u začínajícího učitele na základní škole. In . (Eds.) Sborník Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. 2014.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T. Základní diskurs kázně u začínajících učitelů. In . (Eds.) Sborník Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. 2014.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Chráska M., Vyhnálková P., Nováková Z., Buchtová T., Koribská I., Pitnerová D., Plischke J., Szotkowski R., Šmelová E. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů : „Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence“. 2023.
Chudý Š., Koribská I., Kropáč J., Balaban V., Vyhnálková P., Buchtová T., Nováková Z., Pitnerová D. Working Academics Value Excellence for International Teachers. 2020.
Chudý Š., Kropáč J., Vyhnálková P., Nováková Z., Balaban V., Koribská I., Šemberová M., Pitnerová D., Buchtová T., Peng D., Plischke J., Fasnerová M., Dvořáková Kaněčková E., Dofková R. Výzvy pro učitele v 21. století: mezinárodní vědecká konference studentů doktorských studijních programů. 2019.
Chudý Š., Nováková Z., Koribská I., Šemberová M., Vyhnálková P., Pitnerová D., Buchtová T., Balaban V., Jůvová A., Szotkowski R., Plischke J., Peng D. Mezinárodní vědecká konference studentů doktorských studijních programů s tématem Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost. 2018.
Chudý Š., Jůvová A., Čech T., Buchtová T. Škola pro všechny. 2017.
Chudý Š., Strouhal M., Szotkowski R., Peng D., Vyhnálková P., Plischke J., Nováková Z., Kropáč J., Buchtová T. Začínající učitel v měnící se společnosti. 2017.

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)