Nabídka témat kvalifikačních prací KMT 2022/2023
Milé studentky, milí studenti, níže jsou uvedené okruhy témat kvalifikačních prací vypsaných na katedře matematiky pro akademický rok 2022/2023 a řazených abecedně dle jednotlivých vyučujících. Uvedená témata budou po konzultaci se studentem upřesněna a bude specifikován název práce. Věříme, že si vyberete. :-)
Mgr. Květoslav Bártek, Ph.D. (kvetoslav.bartek@upol.cz)
- Možnosti podpory budování digitální gramotnosti v matematice
- Vzdělávání nadaných žáků v matematice
- Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
- Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ
Mgr. Eva Bártková, Ph.D. (eva.bartkova@upol.cz)
(UMŠSP)
- Relace ekvivalence a uspořádání v aktivitách realizovaných v mateřských školách.
- Pojem čísla v předškolním vzdělávání.
(U1ST, U1SPN)
- Edukační role didaktických matematických her v primárním vzdělávání.
- Projekt jako jedna z možných forem práce ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.
- Nestandardní aplikační úlohy a problémy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň ZŠ
- Hrací kostky v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ.
- Zařazení deskových her do výuky matematiky na 1. stupni ZŠ.
Doc. PhDr. Radka Dofková, Ph.D. (radka.dofkova@upol.cz)
- Grafické znázornění dat a informací ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ (U1ST, U1STSP)
- Množiny a logika ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ (U1ST, U1STSP)
- Otázky ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ (U1ST, U1STSP)
- Rozvíjející myšlení ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ (U1ST, U1STSP)
- Metakognitivní strategie při řešení matematických úloh na 1. stupni ZŠ (U1ST, U1STSP)
Doc. RNDr. Jitka Laitochová, CSc. (jitka.laitochova@upol.cz)
- Moderní internetové aplikace při výuce matematiky na 2. stupni ZŠ (BP) - obsazeno
- Hledání nejkratší cesty v grafu s využitím softwaru (BP) - obsazeno
- Mezipředmětové vztahy matematika – přírodopis (BP) - obsazeno
- Aplikace integrálního počtu ve fyzice (DP) - obsazeno
- Výuka infinitezimálního počtu s využitím softwaru
- Výuka posloupností a řad s využitím softwaru
- Rozvíjení matematické gramotnosti v klubech/matematických kroužcích na 2. stupni ZŠ
Mgr. David Nocar, Ph.D. (david.nocar@upol.cz)
Zaměření bakalářských prací (MV):
- Dilatace
- Analytické řešení Apolloniovy úlohy
- Kuželosečky v přírodě a v umění
- Geometrické úlohy v rámci jednotné přijímací zkoušky na SŠ
- Soutěže finanční gramotnosti pro žáky 2. stupně ZŠ
- TinkerCAD v matematickém vzdělávání
Zaměření diplomových prací (UM):
- Analýza a řešení geometrických úloh kategorie Kadet soutěže Matematický klokan
- Badatelsky orientovaná výuka matematiky s GeoGebrou na 2. stupni ZŠ
- Mezipředmětové vztahy matematiky a … na 2. stupni ZŠ
- Programovatelná digitální didaktická pomůcka ProBot ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ
- Programovatelná digitální didaktická pomůcka InO-Bot ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ
Doc. Mgr. Karel Pastor, Ph.D. (karel.pastor@upol.cz)
- Fermat-Torricelliho bod v trojúhelníku (bakalářská práce, Matematika se zaměřením na vzdělávání)
- Kombinatorika na šachovnici (bakalářská práce, Matematika se zaměřením na vzdělávání)
- Matematické úlohy s dějepisnou tématikou na 2. stupni ZŠ (diplomová práce, Učitelství matematiky pro 2. stupeň ZŠ)
- Úlohy z kombinatoriky v soutěži Matematický klokan (diplomová práce, Učitelství matematiky pro 2. stupeň ZŠ)
RNDr. Martina Uhlířová, Ph.D. (martina.uhlirova@upol.cz)
- Rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání (Orientace v prostoru, UMŠ) – zadáno
- Rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání (Aktivity v přírodě, práce s přírodninami), UMŠ) – zadáno
- Rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání (Logické myšlení, kritické myšlen(, UMŠ) – zadáno
- Rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání (Geometrické tvary – identifikace a názvosloví, UMŠ) – zadáno
- Didaktické pomůcky pro rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání (Robotické pomůcky - BeeBot – soubor pracovních karet, UMŠ) – zadáno
- Rozvíjení matematické pregramotnosti + Didaktické pomůcky v předškolním vzdělávání (Stavby z krychlí – pracovní karty a jejich ověření , UMŠ, U1ST) – zadáno
- Soubor motivačních aktivit pro U1ST – zadáno
- Mezinárodní výzkumy PISA a TIMSS v kontextu pregraduální přípravy učitelů primární školy (Aritmerika, Geometrie, logické úlohy). (U1ST) – zadáno
- Inkluzivní vzdělávání v primární matematice (konkrétní případové studie) – zadáno
- Kariérní motivace ve výuce primární matematiky (projekt, sbírka úloh) – zadáno
- Komunitní matematické vzdělávání, jeho slabá a solná místa - zadáno
Mgr. Jiří Vaško (jiri.vasko01@upol.cz)
- Využití digitálních technologií na druhém stupni základní školy
- GeoGebra a výuka planimetrie na ZŠ
- GeoGebra a výuka stereometrie na ZŠ
- 3D tisk jako pomocník učitele 21. století
- Programovatelné didaktické digitální pomůcky k rozvoji matematické a digitální gramotnosti u žáků
Mgr. Jan Wossala, Ph.D. (jan.wossala@upol.cz)
- Využití digitálních technologií ve výuce matematiky
- Rozvoj matematické gramotnosti s využitím digitálních technologií
- Motivační úlohy ve výuce matematiky s využitím mezipředmětových vztahů
- Rozvoj finanční gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Doc. RNDr. Tomáš Zdráhal, CSc. (tomas.zdrahal@upol.cz)
Pro studium bakalářského programu Matematika se zaměřením na vzdělávání
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na binomické rovnice
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na trinomické rovnice
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na algebraické rovnice 4. stupně
Pro studium navazujícího magisterského programu Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol:
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na goniometrické funkce
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na posloupnosti a řady
Pro studijní programy CŽV:
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na dělitelnost
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na extrémy funkcí
- Čtyř krokový proces řešení problémů vedoucích na kvadratickou rovnici s jedním parametrem