Mgr. Květoslav BÁRTEK, Ph.D.
Telefon:
585635036
Pracoviště:
Centrum inform. a vzděl. technologií
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Pracoviště:
Katedra matematiky
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
1.55
Pracovní zařazení:
- Správce počítač.sítě + metodik (Centrum inform. a vzděl. technologií)
- odborný asistent (Katedra matematiky)
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
- Paidagogos - časopis pro pedagogiku v souvislostech (člen, 2007–)
ČLÁNEK
Bryndová L., Klement M., Bártek K.
IMPLIKACE VLIVU ALTERNATIVNÍCH METOD VÝUKY MATEMATIKY ROZVOJINFORMATICKÉHO MYŠLENÍ NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH.
Media4u Magazine.
2024.
Šaloun P., Kolářová M., Andrešič D., Malčík M., Klement M., Bártek K.
Czech Teens’ Experiences with Sexting on Instagram.
In Steingartner W. (Eds.)
IPSI BgD Transactions on Internet Research.
2023.
Bryndová L., Klement M., Bártek K.
Possibilities of Diagnosing the Level of Development of Students' Computational Thinking and the Influence of Alternative Methods of Teaching Mathematics on their Results.
AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research.
2023.
Klement M., Bártek K.
3d Modelling and Its Use in Education.
AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research.
2023.
Vaško J., Pastor K., Bártek K.
WolframAlpha jako pomocný nástroj učitele a žáka.
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL.
2021.
Bártek K., Zdráhal T.
Matematická podstata metody asymetrického šifrování.
Trendy ve vzdělávání.
2019.
Bártek K., Nocar D.
The use of digital learning objects for effective mathematics instruction.
Contemporary Educational Researches Journal.
2018.
Dofková R., Bártek K., Fačevicová K., Hodaňová J., Laitochová J., Nocar D., Uhlířová M., Zdráhal T.
Identifikace výukových metod používaných při přípravě budoucích učitelů matematiky.
Trendy ve vzdělávání.
2017.
Bártek K., Bártková E.
Usefulness of the Professional Training within the Future Teachers' Preparation.
2016.
BÁRTEK K., BÁRTKOVÁ E., ZDRÁHAL T.
Didactic PC Game as a Tool of Curriculum Enrichment of Mathematically Gifted Students Education.
Matematyka. Prace naukowe.
2011.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Nocar D., Dofková R., Bártek K.
Apollonius’ Problem LLC at High School Using ICT.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Dofková R., Bártek K., Nocar D.
Reflections on the Teaching of Mathematics during the Covid19 Pandemic from the Students' Point of View.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Bártek K., Klement M., Pastor K.
Czech mathematics teachers and their pupils on the threshold of changes in mathematics education with an emphasis on the development of digital literacy.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Nocar D., Dofková R., Bártek K., Zdráhal T.
Development of Pupils' Digital Literacy in Teaching Mathematics.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Pastor K., Bártek K., Nocar D.
Chess can Encourage Interest in Ms Excel and Vice Versa.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Klement M., Bártek K., Dragon T.
Importance of IT Topics from the Perspective of Teachers and of their Pupils, or what would Teachers want to Teach and what would their Pupils want to Learn?
In Chova G., Martínez L., Torres C. (Eds.)
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Nocar D., Tang Q., Laitochová J., Bártek K., Zdráhal T.
ICT Support of Inquiry-Based Math Teaching at Elementary Schools in the Olomouc Region of the Czech Republic.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
iCERI2018 Conference Proceedings.
2018.
Nocar D., Bártek K.
Inquiry-Based Math Teaching at Elementary Schools in Olomouc Region of the Czech Republic.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
INTED2018 Proceedings.
2018.
Bártek K., Nocar D., Bártková E.
Interactive Animations as a Support for the Algebraic Part of the Prospective Primary School Teachers’ Mathematical Preparation.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
INTED2018 Proceedings.
2018.
Bártek K., Bártková E.
Pupils' Perceptions of Computer Aided Instruction in Mathematics.
In Chova LG., Mertínez AL., Torres IC. (Eds.)
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Bártek K.
Cross-curricular links between informatics and mathematics in contemporary Czech school reality.
ICERI2017 Proceedings.
2017.
Bártek K.
Development of informatics curriculum in Czech schools and possible implications for teacher education.
ICLEL 2017 Proceedings Book.
2017.
Bártek K., Nocar D., Laitochová J.
Digital learning objects by the view of czech mathematics teachers.
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Nocar D., Tang Q., Laitochová J., Bártek K., Zdráhal T., Dofková R.
ICT in Mathematics at Elementary Schools in China and Czech Republic.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
INTED2017 Proceedings.
2017.
Bártek K., Laitochová J., Nocar D.
Lifelong education of mathematics teachers in information and communication technologies.
ICLEL 2017 Proceedings Book.
2017.
Klement M., Bártek K., Dostál J.
Models of Use of ICT Tools and Teachers‘ Attitudes to them.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Tang Q., Laitochová J., Nocar D., Bártek K.
The Depth Fusion of Education in Elementary School and Information Technology - Based on the Analysis of Questionnaires.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Nocar D., Bártek K.
Using Visualization via ICT in Math Teaching at Elementary Schools.
In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. (Eds.)
ICERI2017 Proceedings.
2017.
Bártek K., Nocar D.
Digital learning objects as a support for new teaching methods.
In . (Eds.)
INTED2016 Proceedings.
2016.
Nocar D., Tang Q., Bártek K.
Educational Hardware and Software: Digital Technology and Digital Educational Content.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Nocar D., Tang Q., Laitochová J., Zdráhal T., Bártek K.
Educational Hardware and Software in Math Education at Elementary Schools in Czech Republic.
In . (Eds.)
iCERI2016 Proceedings.
2016.
Bártek K., Nocar D., Wossala J.
ICT training of mathematics teachers in the context of their current educational needs.
ICERI2016 Proceedings.
2016.
Bártek K., Nocar D.
Mathematic education support by digital learning objects.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Wossala J., Laitochová J., Bártek K.
Tablets - new trend in czech education.
ICERI2016 Proceedings.
2016.
Bártek K.
Využití digitálních výukových objektů v interaktivní výuce matematiky.
In Klement M. (Eds.)
PROTECH 2011.
2011.
Bártek K.
Využívání interaktivní tabule ve výuce: Očekávání a reflexe českých učitelů v kontextu výzkumů v ČR a v zahraničí.
PROTECH 2010.
2010.
Bártek K., Hotová E.
Matematické vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu.
2009.
Hotová E., Bártek K.
Matematické vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení - dyskalkulií.
XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu.
2009.
Hotová E., Bártek K.
Učebnice v matematickém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími protřebami.
IMEM 2009.
2009.
Hotová E., Bártek K.
Počítačové hry a simulace v edukaci matematicky nadaného žáka.
Učitel a nadaný žák.
2008.
Bártek K., Hotová E., Zdráhal T.
Počítačové hry a simulace v matematickém vzdělávání.
Prostriedky edukácie v škole 21. storočia.
2008.
Zdráhal T., Bártek K.
Utilization of didactics computer games in the elementary.
Information and Communication Technology in Education.
2006.
KNIHA - CELEK
Klement M.
GRAFICKÁ KOMUNIKACE (pro informatiky).
In Šaloun P., Bártek K. (Eds.)
2023.
Pastor K.
Rozvoj kombinatorického myšlení žáků základních škol.
In Bártek K., Loutocký O., Klement M., Laitochová J. (Eds.)
2022.
Klement M.
Teorie systémů – úvod to teorie informačních systémů.
In Šaloun P., Bártek K. (Eds.)
2022.
Klement M.
Teorie systémů – úvod to teorie systémů.
In Šaloun P., Bártek K. (Eds.)
2022.
Dofková R.
Vybrané nestandardní náměty pro rozvoj matematické gramotnosti.
In Bártek K., Loutocký O., Klement M., Laitochová J. (Eds.)
2022.
Klement M.
Počítačové modelování pro technickou praxi – praktické aplikace.
In Vintrová T., Bártek K., Šaloun P., Štencl J. (Eds.)
2021.
Klement M.
Počítačové modelování pro technickou praxi – úvod do teorie.
In Vintrová T., Bártek K., Šaloun P., Štencl J. (Eds.)
2021.
Klement M.
Virtualizační technologie a jejich využití ve vzdělávání – provoz OS Windows server 2016.
In Vintrová T., Bártek K., Šaloun P., Štencl J. (Eds.)
2021.
Klement M.
Virtualizační technologie a jejich využití ve vzdělávání – provoz OS Windows 10.
In Vintrová T., Bártek K., Šaloun P., Štencl J. (Eds.)
2021.
Klement M.
Hardwarová a softwarová konfigurace PC - počítačové komponenty 1.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Hardwarová a softwarová konfigurace PC - počítačové komponenty 2.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Hardwarová a softwarová konfigurace PC - počítačové komponenty 3.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Hardwarová a softwarová konfigurace PC - software.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Hardwarová a softwarová konfigurace PC - Správa OS Windows 10.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Hardwarová a softwarová konfigurace PC - VMware Workstation a instalace OS Windows 10.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Technologie počítačových sítí - IP adresace a směrování v počítačových sítích.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Technologie počítačových sítí – pokročilá správa OS Windows server 2016 a jeho služeb.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Technologie počítačových sítí - služby DNS, DHCP a síťové prvky.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Technologie počítačových sítí - úvod do problematiky počítačových sítí.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M.
Technologie počítačových sítí - VMware Workstation, instalace OS Windows server 2016 a jeho správa.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2020.
Klement M., Bártek K.
Od digitální gramotnosti k informatickému myšlení - koncepce, obsah a realizace výuky informatiky z pohledu jejich aktérů.
In Hanzel P., Šaloun P. (Eds.)
2019.
Klement M., Bryndová L.
Pokročilé kreslení 2D výkresů v AutoCADu 2019.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M., Bryndová L.
Pokročilé kreslení 3D výkresů v AutoCADu 2019.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M.
Správa a provoz virtualizačního datacentra - pokročilé operace s VMware vSphere.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M.
Správa a provoz virtualizačního datacentra - základní operace s VMware vSphere.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M., Bryndová L.
Úvod do AutoCADu 2019.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M.
Virtualizační technologie - pokročilé operace pro práci s virtuálními stroji (VM).
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M.
Virtualizační technologie - základní operace pro práci s virtuálními stroji (VM).
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M., Bryndová L.
Základy kreslení 2D výkresů v AutoCADu 2019.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M., Bryndová L.
Základy kreslení 3D výkresů v AutoCADu 2019.
In Šaloun P., Bártek K., Štencl J. (Eds.)
2019.
Klement M., Dostál J.
e-Learning možnosti a jeho aplikace prostřednictvím aktivizace studujících.
In Loutocký O., Chudý Š., Bártek K., Janu M. (Eds.)
2018.
Klement M., Dostál J.
Teorie, východiska, principy a rozvoj distančního vzdělávání realizovaného formou e-learningu.
In Loutocký O., Chudý Š., Bártek K., Janu M. (Eds.)
2018.
Bártek K.
Základy MS Excel 2016.
In Petříková E., Klement M., Nocar D., Štencl J. (Eds.)
2018.
Bártek K.
Základy MS PowerPoint 2016.
In Petříková E., Klement M., Nocar D., Štencl J. (Eds.)
2018.
Bártek K.
Základy MS Word 2016.
In Petříková E., Klement M., Nocar D., Štencl J. (Eds.)
2018.
Klement M., Dostál J., Kubrický J., Bártek K.
ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?
In Hašková A., Chudý Š. (Eds.)
2017.
Klement M., Dostál J., Bártek K.
Perception and Possibilities of ICT Tools in the Education from the Teachers’ Perspective.
In Walat V., Molnár J. (Eds.)
2017.
Bártek K., Dofková R., Novák B., Bártková E., Stopenová A., Hodaňová J., Nocar D., Uhlířová M., Laitochová J., Zdráhal T., Šiřická J., Nováková E.
Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního rozvoje.
In Beránek J., Hanzel P. (Eds.)
2017.
Bártek K., Kubrický J.
Pokročilé použití MS Excel při tvorbě elektronických výukových materiálů.
2015.
Bártek K., Kubrický J.
Pokročilé použití MS PowerPoint při tvorbě elektronických výukových materiálů.
2015.
Bártek K., Kubrický J.
Pokročilé použití MS Word při tvorbě elektronických výukových materiálů.
2015.
Bártková E., Bártek K.
Aplikované informační technologie 2.
In Nocar D., Vaněk V., Lavrinčík J. (Eds.)
2011.
KLEMENT M., DOSTÁL J., LAVRINČÍK J., BÁRTEK K.
Učebnice interaktivní výuky s využitím multimediální učebny.
2011.
Bártková E., BÁRTEK K.
Úvod do informačních technologií III.
In Nocar D., Dostál J., Lavrinčík J. (Eds.)
2011.
KAPITOLA V KNIZE
Bártek K., Bártková E., Nocar D.
Matematika v díle Albrechta Dürera.
Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym, Tom 3.
2013.
Bártková E., Nocar D., Bártek K.
Využití algebraických hyperstruktur při určování dědičnosti krevních skupin.
Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym, Tom 3.
2013.
BÁRTKOVÁ E., BÁRTEK K., NOCAR D., VANĚK V.
Matematika v genetice.
Matematyka v przyrodzie – matematika i przyroda w kształceniu powszechnym.
2011.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Klement M., Bártek K., Dragon T.
Importance of IT Topics from the Perspective of Teachers and of their Pupils, or what would Teachers Want to Teach and what would their Pupils Want to Learn?
2019.
Bártková E., BÁRTEK K.
Matematické vzdělávání nadaných žáků - projekt FRVŠ 1611/2011.
2011.
Hotová E., Bártek K.
Analýza učebnic matematiky určených pro žáky s lehkým mentálním postižením.
VII. nitranská matematická konference.
2009.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Uhlířová M., Nocar D., Dofková R., Laitochová J., Zdráhal T., Talášek T., Pastor K., Bártek K., Wossala J., Vaško J., Bártková E.
Challenges of primary mathematics education as a part of teaching for the 21st century.
2023.
Bártek K., Dofková R., Hodaňová J., Laitochová J., Nocar D., Pastor K., Talášek T., Uhlířová M., Vaško J., Wossala J., Zdráhal T.
Actual Challenges of Primary Mathematics Education in the 21st Century.
2021.
Bártek K., Dofková R., Gáborová V., Hodaňová J., Laitochová J., Nocar D., Stopenová A., Uhlířová M., Wossala J., Zdráhal T.
Perspectives of primary mathematics education.
2018.
PROJEKT
Bártková E., BÁRTEK K.
Matematické vzdělávání nadaných žáků.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
2011.
ZPRÁVA
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.