Aktuality

Vyhlášení semifinále TechnoChallenge

V uplynulých dnech bylo semifinálové kolo technické soutěže pro žáky základních škol - TechnoChallenge odbornou komisí vyhodnoceno. Sešlo se mnoho skvělých, nápaditých a originálních výrobků. Všem postupujícím gratulujeme a těšíme se na vaši účast 5. 6. 2019 u nás na Katedře technické a informační výchovy v rámci finálového dne soutěže. Pevně věříme, že si sebou přinesete skvělou náladu, originální nápady a chuť tvořit úžasné výrobky.  

Program finálového kola k dispozici zde

Veškeré informace a seznamy postupujících byly zaslány na uvedené e-mailové kontakty škol (učitelů) v přihlášce do soutěže.

V případě, že k Vám e-mail nedorazil, napište ohledně informací na: michal.mrazek@upol.cz

Konference Trendy ve vzdělávání 2019

Termín konání: 15. 5. - 17. 5. 2019

Místo konání: Wellness hotel Diana, Termální lázně Velké Losiny

Zaměření konference:

  • Učitel jako iniciátor změn ve vzdělávání a reflexe inovačního úsilí.
  • Změny vyvolané vnějšími činiteli a jejich důsledky ve vazbě na výkon profese učitele.
  • Digitalizace ekonomiky a společnosti jako výzva k proměnám vzdělávání.
  • Inovace ve vzdělávání napříč obory - podněty pro pedagogickou teorii i praxí.

Více informací ke stažení zde CZ

Bližší informace a pokyny (šablona příspěvku apod.) zde

Program konference k dispozici zde!!!

Proběhlo finální kolo soutěže TechnoCreative

Ve čtvrtek 28. 3. 2019 se na katedře technické a informační výchovy konalo finálové kolo prvního ročníku soutěže TechnoCreative, jejíž cílem bylo poměřit síly v technických dovednostech. Soutěžilo se ve dvou kategoriích – „žáci středních škol“ a „studenti učitelských oborů se zaměřením na techniku“. Téma finálového kola znělo „vyrob hodiny!“. První cenou byla 3D tiskárna, dále vrtačka Bosch, dalekohled značky Meopta, nebo třeba sada vrtáků Bosch. Na vyhlášení nechyběli ani zástupci firem, kteří ceny do soutěže věnovali. V kategorii žáci středních škol se na pozici výherce radoval z 3D tiskárny Tomáš Suchánek Střední průmyslové školy a středního odborného učiliště Uničov. V kategorii určené pro studenty učitelských oborů se zaměřením na techniku se na prvním místě umístila Tereza Velenová. Fotogalerie z průběhu soutěže i předávání cen je dostupná na facebooku katedry. Poděkování patří těmto partnerům soutěže: Koyo Bearings, Meopta Přerov, Olomoucký kraj, Svaz průmyslu a dopravy, Krajská hospodářská komora OK, FTL Prostějov a Miele Uničov.

Hravé programování a robotické stavebnice pro ZŠ

V kurzu pro učitele se prakticky seznámíte s různými roboty a programovatelnými stavebnicemi, které lze využít ve výuce na ZŠ, a to nejen v hodinách informatiky. Kromě toho budou představeny i jiné hravé způsoby, jak učit programování. 

Kdy: 30. 5. a 6. 6. 2019 (jeden kurz = účast na obou termínech)

Kde: Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty UP 

Více informací zde

Harmonogram přípravy SZZ a obhajob KP v termínu květen - červen 2019

Harmonogram přípravy Státních závěrečných zkoušek a obhajob kvalifikačních prací v termínu květen – červen 2019 ke stažení zde

Jsme jiní, jsme lepší! Tolik praxe zažiješ jen u nás!

Studium má připravit na život, a ne být jen o biflování teorie. Ta je také důležitá, ale bez praxe je odtržená od reality. Co se u nás naučíš, ihned můžeš prakticky vyzkoušet. A nudit se nebudeš, to ti garantujeme. Užiješ si spoustu zábavy! Studují u nás studenti z celé republiky a moc dobře ví proč. Přijet do Olomouce se vyplatí, jelikož studuješ jen jednou v životě. 

Přijď na den otevřených dveří a uvidíš, že k nám podáš přihlášku! Anebo ji podej rovnou zde. Na nic nečekej!  

Televizní reportáž ke shlédnutí zde

Revize RVP - jak se bude vyučovat technika na ZŠ od roku 2020?

Možná jste slyšeli, že vzdělávání v České republice čekají od roku 2020 velké změny. Probíhají tzv. Revize rámcových vzdělávacích programů, které upravují to, čemu se na školách učí. Naše katedra, jako lídr v přípravě učitelů techniky (dříve technická výchova, dnes užíváno i označení polytechnické vzdělávání), se aktivně podílí na změně pojetí technického vzdělávání v celé ČR a zpracovala tzv. podkladovou studii, která je výchozím dokumentem pro veřejnou diskusi. 
Studii vč. posudků naleznete zde